Článek
Smyslem iniciativy nazvané Green City Zone je podle Volva vybudovat uvnitř města zcela bezemisní oblast, ve které si automobilka snáze prosadí a vyzkouší projekty typu masové elektrifikace, sdílené mobility, autonomního řízení, konektivity a také bezpečnosti.
Tvůrci tvrdí, že bezemisní zóna se nemá utvářet restrikcemi, ale příležitostmi. „Cílem je, aby všechna vozidla cestující v zóně nebo z ní jezdila s nulovými emisemi do roku 2030, ve fungující infrastruktuře, která umožňuje klimaticky neutrální možnosti dopravy a usnadňuje každodenní život podnikům, obyvatelům i návštěvníkům,” říká vedoucí inovací města Maria Strömberg.
Volvo chce do roku 2030 přestat nabízet spalovací motory
Konkrétně automobilka se chce v rámci tohoto sdíleného projektu soustředit na testování své podznačky Volvo M, která se soustředí na sdílenou mobilitu.
První využití zde mají podle Volva najít i technologie pracující na základě určení geografické polohy vozu a komunikace mezi auty i městskou infratrukturou. Jde například o využívání režimu čistě elektrické jízdy v daných zónách a dodržování maximální povolené rychlosti, stejně tak i o dopravní infrastrukturu propojenou s automobilovými systémy aktivní bezpečnosti a sdílení informací mezi účastníky silničního provozu.
„V zásadě by se dalo říct, že iniciujeme projekt, jehož cílem je omezit počet automobilů ve městě. A to je plně v souladu se záměrem naší společnosti,“ prohlásil Håkan Samuelsson, generální ředitel automobilky Volvo.