Článek
Podhuštěné pneumatiky přinášejí jenom samá negativa: auto je hůře ovladatelné, má větší spotřebu paliva a pneumatiky se více opotřebovávají. Přesto, jen málo řidičů pravidelně kontroluje nahuštění pneumatik: z výzkumu v devíti evropských zemích během 38 000 kontrol pneumatik vyplynulo, že 71 procent motoristů jezdí na podhuštěných pneumatikách [celá zpráva].
Výrobce Goodyear oznámil, že pracuje na pneumatice, která se v případě potřeby sama dofoukne. Principem tzv. Air Maintenance Technology (technologie údržby vzduchu) je miniaturní vzduchová pumpa, která jako energii používá valivý pohyb při jízdě automobilu.
Moderní automobily pomocí senzorů odhalí úbytek vzduchu v pneumatice, doplnění vzduchu je však nutné udělat manuálně. Dofukování řízené přímo z kabiny mají pouze některé, speciálně upravené off-roady (řidič si v extrémním terénu podle potřeby také odfukuje pneumatiky, například při jízdě po kamení). Pneumatiky, které se dofouknou bez zásahu řidiče zatím nikdo neprodává, Goodyear by tak byl první.