Článek
Na trhu existují pneumatiky s nízkým valivým odporem, které mají autu pomáhat snížit spotřebu paliva. Je nasnadě jejich použití i na elektromobilech, které nemají ambice jezdit rychle. I takové elektromobily ale mají pořádnou porci točivého momentu.
Tento točivý moment, a zejména způsob, jakým je motorem produkován, údajně znamená až o 30 % rychlejší opotřebovávání pneumatik. Goodyear proto vyvinul pneumatiku s názvem EfficientGrip Electric Drive speciálně pro elektromobily, která by měla být odolnější.
Kromě toho nabízí nižší valivý odpor, který prodlužuje dojezd. Také bočnice je hladší, a to s cílem menšího aerodynamického odporu pneumatiky a delšího dojezdu. A protože elektromobily jsou kvůli bateriím těžké, pneumatika má zesílenou bočnici, aby svůj díl váhy auta unesla.
Kromě směsi jsou inovací tenké drážky v běhounu, díky kterým je kontaktní plocha s asfaltem větší, ale bez kompromisu ve formě horších vlastností na mokrém povrchu, píše Goodyear v tiskové zprávě. Design běhounu také snižuje hluk z odvalování pneumatiky.
Na rozdíl od konceptu Oxygene, pneumatiky, která čistí vzduch, má být EfficientGrip Performance v sériové výrobě už příští rok, píše web InsideEVs. Má se dodávat k nově vyráběným sériovým elektromobilům. [celá zpráva]
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: