Článek
Je pravda, že stánek pneumatikářské firmy není zrovna to, na co se na autosalonu chodí. Jsou jiná lákadla. Jenže tady stál ve špici rohového stánku podstavec a na něm černá koule. Vypadlo to tak trochu jako pěkná reklama. Jenže to je skutečná pneumatika, která se jmenovala Goodyear Eagle-360.
Jak to funguje? Podle Goodyearu by automobil byl vybaven podobnou technikou, jakou mají vlaky s magnetickou levitací. Jenže tady nebude magnetické pole odpuzovat celé auto, ale ve výkrojích budou na sebe působit magnety auta a pneumatiky. Vznášet se tak bude auto nad pneumatikou. Zároveň by tyto magnety působily jako hybná síla.
Jízda by tak mohla být daleko dokonalejší a bezpečnější. Představte si například, že každé kolo je vlastně řiditelné, a to ve 360 stupních. Jakákoli změna směru při jízdě by tak mohla být plynulejší a mohla by lépe reagovat na vnější aspekty. Navíc speciální pěna v dezénu zvyšuje plochu běhounu přilepeného k zemi.
Ve městě by pak výhody byly naprosto jasné. Vůz by mohl jezdit třeba bokem do parkovacího místa, jeho poloměr otáčení by byl roven nule apod. Tato technologie je podle firmy ideální pro budoucí autonomní auta.