Článek
Golf GTI ve verzi kabrio poznáte podle stejné masky chladiče, nárazníku, zadního difuzoru, chromovaných koncovek výfuku a rozšířeních bočních prahů jako u klasického hatchbacku GTI. V základu stojí tento golf na 17palcových kolech z lehké slitiny. Otevřená verze má plátěnou skládací střechu s elektrohydraulickým ovládáním. Její otevření trvá pouhých 9,5 vteřiny a střechu lze ovládat také za jízdy rychlostí 30 km/h.
Motor čtyřmístného Golfu GTI kabrio pohání šestnáctiventilový čtyřválec s výkonem 155 kW (210 k) – stejný motor jako u standardního GTI. Golf Cabriolet zrychlí s tímto motorem z 0 na 100 km/h za 7,3 s; nejvyšší rychlosti je dosaženo, když ručka rychloměru ukazuje číslici 237 km/h (s převodovkou DSG je to o 2 km/h méně).
Kombinovaná spotřeba paliva činí 7,6 l/100 km v případě šestistupňové manuální převodovky, s DGS je o 0,1 l horší. Je dobré připomenout, že součástí standardní výbavy je elektronická uzávěrka diferenciálu.
První modely Golf GTI Cabriolet budou v Česku k prodeji letos v létě. Cena zatím nebyla oznámena, tipujeme základní cenu těsně pod 800 tisíc korun.