Článek
Společnost General Motors, respektive její divize GM Cruise zaměřená na vývoj autonomních vozidel, představila začátkem roku 2020 koncept plně autonomního robotického taxi s označením Origin, na jehož vývoji se podílela i společnost Honda.
Futuristicky vypadající vozítko s plně elektrickým pohonem, které mělo zamířit do výroby, se přitom od většiny autonomních robotaxi odlišovalo kabinou bez jakékoliv možnosti manuálního ovládání. Místo toho nabízelo maximum prostoru a komfortu pro posádku a její případná zavazadla.
Autonomní vůz v San Francisku přejel člověka, kterého předtím srazilo jiné auto
Společnost General Motors věřila, že projekt Cruise Origin může být jedním z lídrů zcela nového přístupu k autonomní přepravě. Stroj, který nevycházel z klasického automobilu, totiž nabízel vysokou modularitu, díky čemuž mohl být snadno upravován pro různá použití a vylepšován novými technologiemi.
V roce 2022 vyrazil na silnice prototyp a během roku 2023 měla začít sériová výroba. Po několika nehodách autonomních vozidel, včetně smrtelné nehody upraveného Chevroletu Bolt z dílny GM Cruise, ale společnost pozastavila provoz svých autonomních taxíků i práce na vývoji projektu Origin.
Nyní Mary Barra, výkonná ředitelka General Motors, podle Car and Driver v dopisu akcionářům informovala, že budoucností GM Cruise bude další generace modelu Chevrolet Bolt. Hlavním důvodem opuštění projektu Origin měla být „regulační nejistota“, které společnost čelila kvůli jeho unikátnímu designu bez klasických ovládacích prvků.
Další generace modelu Chevrolet Bolt by měla být představena v roce 2025 a podle očekávání GM by úprava vozu na novou generaci autonomního robotického taxi měla být snazší a současně levnější.