Článek
Je jen málo automobilek, které podrobně zkoumají následky převrácení automobilů. Některé testují pouze kabriolety, jiné se snaží testovat vysoké SUV, jenž mají k převrácení mnohem blíž než klasické osobáky. V USA je navíc největší podíl právě vysokých terénních vozů a jak je známo, jejich podvozky nejsou to, co bychom mohli v Evropě respektovat.
GM měla v testování převrácení vozů silný handicap, ovšem nyní je to již minulostí. Právě jejich testovací centrum je jedno z nejmodernějších na světě. Mohou se zde provádět různé testy, které hodnotí jak pevnost karoserie při klasickém obyčejném převrácení, tak i při tzv. průběžném vzletu. Tehdy jsou kola jedné strany "nakopnuta" překážkou (v našem případě rampou) a způsobí šikmé přetočení vozu. Testuje se i náraz střechy s překážkou s různými přesazeními.
Průběh jednoho roll-over testu v novém centru GM
:. Kliknutím na obrázky je zvětšíte do původní velikosti
Testovací centrum je vybaveno i na testování jednotlivých součástí vozu, jako jsou boční a hlavové airbagy či účinky převrácení a výstřelu airbagů na cestující.
GM plánuje až 200 různých testů ročně. Sám koncern však kapacitu pravděpodobně nevyužije, takže jí poskytne i jiným značkám.