Článek
GM do roku 2021 plánuje ukončit prodej, výrobu i vývoj aut značky Holden v Austrálii a na Novém Zélandu. V regionu má 828 zaměstnanců.
V domovském regionu značka prodávala většinou přestrojené Opely včetně Astry či Insignie (Commodore), které už však jsou součástí francouzské skupiny PSA. Druhou částí portfolia byly podobně přeznačkované modely z americké části koncernu GM.
Historie značky Holden začíná v 19. století. Firma v roce 1856 původně vznikla jako výrobce sedel, v roce 1908 začala vyrábět auta. GM ji koupila v roce 1931. Podíl automobilky na trhu se však loni snížil pouze nad čtyři procenta z téměř 22 procent v roce 2002. Aktivity v Thajsku prodá GM čínské společnosti Great Wall Motor.
V Thajsku má firma kolem 1500 zaměstnanců, transakce by měla být dokončena ještě letos. Nákup thajských aktivit General Motors je součástí plánu globální expanze Great Wall. Loni tato čínská firma otevřela závod v Rusku a chce koupit rovněž indickou továrnu GM.
Autosalon v Dillí: Indové překvapují, Číňané stále kopírují
GM se v Asii loni potýkala s problémy. Její mezinárodní operace, které zahrnují Čínu, vykázaly loni ztrátu 200 milionů USD (4,6 miliardy Kč). Ředitelka GM Mary Barraová uvedla, že společnost se chce zaměřit na trhy, kde může vykázat silnou návratnost. K podobným krokům jako v Thajsku, Austrálii a na Novém Zélandu se rozhodla přistoupit i v Japonsku, Rusku a v Evropě.