Článek
Středový airbag není novinkou, používá jej u některých modelů Toyota [celá zpráva] či Ford [celá zpráva], v obou případech se ale vak umisťuje mezi zadní cestující. GM jako první na světě představuje airbag, který se vystřelí mezi řidičem a spolujezdcem. Tento nový bezpečnostní prvek se vyvíjel tři roky.
Přední centrální airbag se nafukuje z pravého boku sedadla řidiče a plní dvě funkce: jednak ochranu řidiče, pokud sedí vepředu sám, protože zpomaluje vychýlení horní části těla. Druhou funkcí je absorbování energie, pokud vepředu sedí také spolujezdec a vozidlo utrpělo boční náraz (z kterékoliv strany). GM předpokládá, že nový airbag bude prospěšný také v případě převrácení vozidla.
„Protože žádný zádržný systém nedokáže působit na všechny části těla a všechna potenciální zranění, přední centrální airbag je konstruovaný tak, aby působil spolu s dalšími airbagy a bezpečnostními pásy a společně tak vytvářejí komplexní zádržný systém,“ řekl Gay Kent, výkonný ředitel GM zodpovědný za bezpečnost vozidel.
Přední centrální airbag bude představený příští rok v modelech Buick Enclave, GMC Acadia a Chevrolet Traverse. Ani jeden z modelů se do Česka nedováží.