Hlavní obsah

GM dá mezi řidiče a spolujezdce airbag, jako první na světě

Novinky, Martin Žemlička

General Motors představil první středový airbag na světě. Jeho úkolem je chránit přední cestující při bočním nárazu. Nový vzduchový vak také chrání prostor mezi řidičem a spolujezdcem, aby nedošlo ke kontaktu. Podle GM bude novinka prospěšná i při převrácení vozidla.

Článek

Středový airbag není novinkou, používá jej u některých modelů Toyota [celá zpráva] či Ford [celá zpráva], v obou případech se ale vak umisťuje mezi zadní cestující. GM jako první na světě představuje airbag, který se vystřelí mezi řidičem a spolujezdcem. Tento nový bezpečnostní prvek se vyvíjel tři roky.

Přední centrální airbag se nafukuje z pravého boku sedadla řidiče a plní dvě funkce: jednak ochranu řidiče, pokud sedí vepředu sám, protože zpomaluje vychýlení horní části těla. Druhou funkcí je absorbování energie, pokud vepředu sedí také spolujezdec a vozidlo utrpělo boční náraz (z kterékoliv strany). GM předpokládá, že nový airbag bude prospěšný také v případě převrácení vozidla.

„Protože žádný zádržný systém nedokáže působit na všechny části těla a všechna potenciální zranění, přední centrální airbag je konstruovaný tak, aby působil spolu s dalšími airbagy a bezpečnostními pásy a společně tak vytvářejí komplexní zádržný systém,“ řekl Gay Kent, výkonný ředitel GM zodpovědný za bezpečnost vozidel.

Přední centrální airbag bude představený příští rok v modelech Buick Enclave, GMC Acadia a Chevrolet Traverse. Ani jeden z modelů se do Česka nedováží.

Související témata:

Výběr článků

Načítám