Článek
Myšlenka vyrobit model, který by připomínal padesát let v oboru, se zrodila na loňském autosalónu v Paříži. Giugiaro se zde sešel se šéfem Ferrari Luca di Montezemolo o svém nápadu ho informoval. Montezemolovi se líbil a hned se poohlížel po sériovém modelu Ferrari, ze kterého by jubileum připomínající vůz mohl vzejít.
Nakonec padla volba na čtyřmístné kupé 612 Scaglietti, které je výsledkem práce konkurenčního italského designérského domu Pininfarina. Montezemolo dal Giagiarovi dvě rady: nesmí se omezovat v kreativním pojetí nového vozu a automobil musí splňovat tradiční hodnoty vyznávané modely Ferrari.
GG 50 je se svou délkou 4,81 metru oproti Scaglietti o devět centimetrů kratší. Rozvor 2,95 metru byl však zachován. Technici Italdesignu rovněž premístili novou 95litrovou palivovou nádrž. Ve Scaglietti je nádrž umístěna vertikálně za zadními sedačkami. V GG 50 je nyní nádrž pod podlahou. Zavazadlový prostor tak nabízí místo pro až 1,4 metru dlouhý předmět. Objem zavazadelníku byl tímto oproti Scaglietti zvětšen o 30 litrů na 270 l v základním provedení. Po sklopení zadních sedaček se zvětší na 500 litrů.
Ferrari GG 50 si světovou premiéru odbude na tokijském autosalónu, který se koná od 21. října do 6. listopadu.