Článek
Giugiaro je jediným dosud žijícím představitelem „velké trojky italského designu“, do níž kromě něj patřili Nuccio Bertone a Sergio Pininfarina. Automobilovými odborníky je považován za průkopníka moderního italského automobilového designu a v prosinci 1999 byl na galavečeru v americkém Los Angeles vyhlášen automobilovým designérem století. O tři roky později byl uveden do automobilové síně slávy.
Rodák z italského Garessia chtěl být původně malířem, stejně jako jeho otec Mario. Giorgettovi se ale na škole zalíbilo technické kreslení a v 17 letech již začínal tvořit v nově vzniklém designérském centru italské automobilky Fiat.
V roce 1960 už působil u věhlasné italské karosárny Bertone, kde vydržel pět let, poté dva roky pracoval pro karosárnu Ghia, kde se podílel na designu vozů De Tomaso Mangusta nebo Oldsmobile Tornado.
Pět šílených konceptů 70. let: Klíny, kam oko dohlédne
V roce 1968 Giugiaro založil spolu se svým kolegou Aldem Mantovanim vlastní designérské studio Italdesign, v němž strávil 47 let. V začátcích Italdesignu spolupracoval s mladoboleslavskou Škodou, pro kterou navrhl nástupce modelu 1000 MB. Do sériové výroby se však Škoda 720 s motorem vpředu a pohonem zadních kol, ani pozdější Škoda 760 s motorem vpředu a pohonem předních kol, vyvíjená ve spolupráci s NDR, nedostala.
Charakteristickým rukopisem Italdesignu byly od počátku nadčasové, hranaté tvary. K jeho nejslavnějším autům patří první generace Volkswagenu Golf. Nenápadný vůz konzervativního designu s širokým zadním sloupkem spatřil světlo světa v roce 1974 a záhy se stal bestsellerem. Přitom málem nevznikl.
„V průběhu vývoje se změnilo vedení firmy a novému prezidentovi se můj golf nelíbil,“ prozradil Giugiaro v roce 2003 v jednom rozhovoru.
Italský mistr designu uspěl i s malými fiaty. Zákazníci si oblíbili geniálně jednoduchý Fiat Panda (1980), jeho většího sourozence Fiat Uno (1983) i nástupce una, model Punto (1993).
Z Giugiarova skicáku pochází i supersportovní vozy Lotus Esprit (1972) a Maserati 3200 GT (1998) či sedany Volkswagen Passat (1973), Saab 9000 (1984) nebo Seat Toledo (1991).
Italdesign kromě aut navrhoval také nábytek, fotoaparáty, hodinky nebo interiéry letadel. Giugiaro v roce 2010 prodal devadesátiprocentní podíl v Italdesignu koncernu Volkswagen a o pět let později z tohoto studia odešel a se svým synem Fabriziem založil nové designérské studio GFG Style, které například představilo futuristický pětimetrový luxusní sedan Sibylla.
Giugiaro je od roku 1963 ženatý. S manželkou Marií Teresou má kromě syna Fabrizia ještě dceru Lauru.