Článek
Spousta aut by vypadala vedle GMC Yukon Denali jako maličkatá hračka pro děti, i kdyby to byl v Evropě nějaký ceněný rodinný vůz. Jeho rozměry jsou totiž opravdu úctyhodné a gigantická maska přesahuje jakákoli evropská měřítka. Tady se nedá hovořit o jakékoli ochraně chodců, kterou hodnotí evropské crashtesty. Přední kapota je tak vysoko, že ochrana by byla možná leda tak instalací matrace za mřížku chladiče.
Ale to tu rozebírat nechceme. Našim cílem je motor, a to konkrétně vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru. V sériové verzi produkuje nemalých 313 kW (426 koní) a 624 Nm. Musíme upozornit, že jde o atmosférický agregát. A na ten přidělala známá tuningová firma Hennessey kompresor. Pak upravila chlazení, nový výfuk a upravila elektroniku. Výsledkem je ohromujících 485 kW (659 koní) při 5500 ot./min a točivý moment 859 Nm při 4200 ot./min.
Auto má už ve standardním provedení pohon všech kol a stavitelný podvozek Magnetic Ride Control. Také ovšem automatickou osmistupňovou převodovku. I přesto zrychlí auto z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a sprint na čtvrtmíli zvládne za 12,9 sekund, když výsledná rychlost je 171 km/h.
V Hennessey auto moc dál neupravovali. Jen přidali nové patnáctipalcové brzdy od značky Brembo a nová dvaadvacetipalcová kola.
Zajímavé je, že firma i přes ohromný nárůst výkonu svému výtvoru tolik věří, že na všechno poskytuje tříletou záruku nebo do ujetí 36 000 mil (asi 58 000 km).