Článek
Nové ústrojí používá zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu dvou litrů s turbodmychadlem. Navíc je tu elektrický kompresor a startér-generátor. Využívají baterie a 48voltové soustavy.
Výsledkem je 330 koňských sil v 5750 otáčkách a 450 newtonmetrů maximálního točivého momentu ve 4000 otáčkách. Ghibli Hybrid z nuly na stovku akceleruje za 5,7 sekundy, maximální rychlost činí 255 km/h.
Nový šestiválec od Maserati se inspiroval u techniky formule 1
To vše v páru s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem zadních kol. V porovnání s dieselovým šestiválcem se Maserati podařilo stlačit emise o 25 procent a snížit hmotnost o 80 kilogramů. Přednost dostal mild hybrid před plug-in hybridem právě kvůli hmotnosti. Ghibli Hybrid totiž i tak váží nemalých 1950 kilogramů.
Od roku 2013 Maserati vyrobilo 100 tisíc sedanů Ghibli. Od té doby nejmenší a nejlevnější zástupce portfolia dostal několik dílčích modernizací, nikdy však velký facelift. I s novým hybridním ústrojím přicházejí malá vylepšení, která se netýkají jen pohonu.
Maserati vzdává hold Stirlingu Mossovi unikátním prototypem
S verzí Hybrid se pojí modré detaily, celkově dostal model novou masku chladiče, přední světlomety a odlišné zadní svítilny s „bumerangovým” světelným podpisem. Uvnitř najdete nový infotainment s úhlopříčkou 10,1 palce. Staromódní analogový přístrojový štít nahradil digitální.
Cenu a datum příchodu na český trh zatím neznáme. Maserati však potvrdilo, že v elektrifikaci bude dále pokračovat rychlejším tempem. Prvními plně elektrickými modely budou GranCoupé a GranCabrio nové generace.