Článek
Po srpnovém poodhalení elektrického hatchbacku GV60 značky Genesis jsme si mohli auto prohlédnout, ale to bylo tak všechno – automobilka byla poněkud skoupá na technické detaily. Nyní novinku na korejském novinářském webu představila detailněji.
Genesis odhaluje svůj první elektromobil. Volič převodovky má skrytý v křišťálové kouli
Předně se dozvídáme, že GV60 sice sdílí platformu E-GMP s Hyundai Ioniq 5 a Kiou EV6, ovšem k mání bude jen s největší baterií o kapacitě 77,4 kWh. Poháněna budou v základu zadní kola elektromotorem o 228 koních a 350 N.m, v takovém případě má mít vůz dojezd 451 km na jedno nabití.
Za příplatek můžou být poháněna všechna kola dvěma elektromotory, jejichž kombinovaný výkon je ve slabší verzi 317 koní a 605 N.m a v silnější verzi 435 koní a 605 N.m. Zde má být dojezd 400, resp. 368 km.
Silnější verze má k výkonu navíc režim Boost, který lze aktivovat tlačítkem na volantu. S ním vůz dokáže zrychlit na stovku za 4 sekundy. Dalším speciálním režimem je ten driftovací, který dle tiskové zprávy pomocí brzd a změny distribuce výkonu činí snadnějším s vozem jezdit řízenými smyky.
Po stránce zvuku v kabině bude na výběr ze tří variant – futuristický zvuk, zesílený zvuk elektromotoru a přepracovaný zvuk elektromotoru. Jak konkrétně to bude znít a zda bude k mání i ticho, zatím není jasné. Automobilka však uvádí, že „systém nabízí různé virtuální jízdní zvuky skrz reproduktory, založené na jízdním režimu, rychlosti vozidla a poloze pedálu plynu”.
V kabině je také nový infotainment spolu s digitálním přístrojovým štítem, který umí zobrazit mapu přímo před řidičem, nikoliv jen na centrálním displeji. K mání je head-up displej a samozřejmostí je armáda všemožných jízdních asistentů. Zajímavostí také je, že vůz můžete používat i bez klíče v kapse – v klikách jsou senzory otisků prstů a v B-sloupku je kamera pro rozpoznávání obličeje.
A konečně, nabíjení. Zmíněnou baterii je možné nabíjet výkonem až 350 kW, tedy stejně jako v případě sesterského ioniqu. Z 10 na 80 % to tedy má na nabíječce s takovým výkonem – v Česku aktuálně jen Ionity – trvat 18 minut. Pokud vůz připojíte k wallboxu se střídavým proudem, pojme 11 kW nabíjecího výkonu, a pokud ho použijete jako „powerbanku” ve chvíli, kdy vám doma nepůjde proud, poskytne až 3,6 kW.
Prodej tohoto modelu v Česku je značně nepravděpodobný, když Genesis na tuzemském trhu přítomný není a GV60 má sourozence, kteří se tu prodávat budou.