Článek
Po srpnovém poodhalení elektrického hatchbacku GV60 značky Genesis jsme si mohli auto prohlédnout, ale to bylo tak všechno – automobilka byla poněkud skoupá na technické detaily. Nyní novinku na korejském novinářském webu představila detailněji.
Genesis odhaluje svůj první elektromobil. Volič převodovky má skrytý v křišťálové kouli

Předně se dozvídáme, že GV60 sice sdílí platformu E-GMP s Hyundai Ioniq 5 a Kiou EV6, ovšem k mání bude jen s největší baterií o kapacitě 77,4 kWh. Poháněna budou v základu zadní kola elektromotorem o 228 koních a 350 N.m, v takovém případě má mít vůz dojezd 451 km na jedno nabití.

Genesis GV60
Za příplatek můžou být poháněna všechna kola dvěma elektromotory, jejichž kombinovaný výkon je ve slabší verzi 317 koní a 605 N.m a v silnější verzi 435 koní a 605 N.m. Zde má být dojezd 400, resp. 368 km.
Silnější verze má k výkonu navíc režim Boost, který lze aktivovat tlačítkem na volantu. S ním vůz dokáže zrychlit na stovku za 4 sekundy. Dalším speciálním režimem je ten driftovací, který dle tiskové zprávy pomocí brzd a změny distribuce výkonu činí snadnějším s vozem jezdit řízenými smyky.

Genesis GV60
Po stránce zvuku v kabině bude na výběr ze tří variant – futuristický zvuk, zesílený zvuk elektromotoru a přepracovaný zvuk elektromotoru. Jak konkrétně to bude znít a zda bude k mání i ticho, zatím není jasné. Automobilka však uvádí, že „systém nabízí různé virtuální jízdní zvuky skrz reproduktory, založené na jízdním režimu, rychlosti vozidla a poloze pedálu plynu”.
V kabině je také nový infotainment spolu s digitálním přístrojovým štítem, který umí zobrazit mapu přímo před řidičem, nikoliv jen na centrálním displeji. K mání je head-up displej a samozřejmostí je armáda všemožných jízdních asistentů. Zajímavostí také je, že vůz můžete používat i bez klíče v kapse – v klikách jsou senzory otisků prstů a v B-sloupku je kamera pro rozpoznávání obličeje.

Genesis GV60
A konečně, nabíjení. Zmíněnou baterii je možné nabíjet výkonem až 350 kW, tedy stejně jako v případě sesterského ioniqu. Z 10 na 80 % to tedy má na nabíječce s takovým výkonem – v Česku aktuálně jen Ionity – trvat 18 minut. Pokud vůz připojíte k wallboxu se střídavým proudem, pojme 11 kW nabíjecího výkonu, a pokud ho použijete jako „powerbanku” ve chvíli, kdy vám doma nepůjde proud, poskytne až 3,6 kW.
Prodej tohoto modelu v Česku je značně nepravděpodobný, když Genesis na tuzemském trhu přítomný není a GV60 má sourozence, kteří se tu prodávat budou.