Článek
Genesis Essentia nemá osmiválec, nýbrž elektromotory, na 97 km/h se prý rozjede do tří vteřin. Základem je karbonové monokokové šasi, má zavěšení kol typu pushrod a křídlové dveře. Místo konektivity na palubě nabízí diskonektivitu.
Druhou nejdůležitější konstrukční součástí je, jak se dozvídáme z tiskové zprávy, balík baterií, umístěný ve středovém tunelu.
Essentia je elektromobil, údajně s několika elektromotory na palubě. Můžeme tedy očekávat pohon všech kol; Genesis tímto směrem nebyl příliš sdílný. Místo výkonu známe jen čas zrychlení na 60 mph (97 km/h), a to jen zhruba - má být menší než tři vteřiny.
Zavěšení kol jako ze špičkových supersportů
Průhledná kapota odhaluje přední zavěšení kol typu pushrod. To je prvek, který bývá vyhrazen špičkovým supersportům věhlasných značek. Tlumič pérování s pružinou jsou uloženy vodorovně v šasi, kolo je na něj napojeno pomocí tlačných a vodicích tyčí a ramen - anglické slovo „rod” znamená „tyč”.
Po stranách přídě si všimněte nasávacích otvorů. Ty mají za úkol usměrňovat proudění vzduchu okolo předních rohů auta. Výdechy za předními koly pak odvádějí přetlak z předních podběhů, který se tam přirozeně tvoří.
Na přídi upoutá také absence světlometů. Ty ve skutečnosti nechybí, jsou jen tenké, což dle tiskové zprávy umožňuje laserová technologie. Bokům dominují dveře, jsou-li otevřené - jsou křídlové, opět jako na špičkových supersportech.
Designu interiéru dominuje purismus
Interiér si dal za hlavní cíl maximalizovat spojení mezi autem a řidičem. Není přeplácaný, ale soustředí se na detaily.
„Kreativnímu procesu dominoval purismus,” uvedl na adresu vnitřku vozu šéfdesignér Genesisu Luc Donckerwolke, který se mimo jiné podílel na designu Škody Octavia první generace.
Ačkoliv model Essentia vypadá jako dvoumístný sporťák, má i zadní sedačky. Jsou čalouněny sametem v barvě oxfordské modré, přední jsou potaženy hnědou kůží. Za zadními sedačkami je prý „prostor pro dostatek zavazadel na víkendový roadtrip bez jasně stanoveného cíle”.
Většina vozů, které automobilky předkládají publiku jako vize budoucnosti, vynikají možnostmi spojení s okolním světem; říká se tomu konektivita. V případě Essentie však Genesis hovoří o „diskonektivitě”. Vůz sám umí komunikovat s infrastrukturou i s ostatními auty, ale pasažéry od všeho okolo izoluje, pokud si to přejí.
Navigace samozřejmě pracuje s daty o hustotě dopravy a nehodách v reálném čase a nabízí objížďky nehod a zácp, také se prý učí, jak řidič jezdí. Podle toho umí navrhnout trasu dle jeho nátury. A když cestou potkáte např. mýtnici, můžete pomocí infotainmentu vozu zaplatit.