Článek
Před nedávnem jsme vám představovali nový špičkový model značky Genesis s názvem G90. V Koreji se prodává jako EQ900. A teď je tu jeho prodloužená verze pro ty nejnáročnější zákazníky.
Automobil nemá moc změn. Jde vlastně jen o natažení vozu ve střední části u B-sloupků o 289 mm. Celková délka je tak 5491 mm. To je opravdu extrémní hodnota, vždyť konkurent, ke kterému se tenhle vůz vztahuje (dokonce oficiálně) Mercedes-Maybach S má na délku „jen“ 5453 mm.
Interiér je samozřejmě plný kůže a dřeva. Cestující vzadu ale odděluje velký střední tunel. Do vozu se nastěhoval nový multimediální systém, jehož součástí je i možnost připojení k internetu.
Automobil používá k pohonu vidlicový osmiválec o objemu pět litrů s výkonem 313 kW (425 k) a točivým momentem 519 Nm. Tady má navrch zase mercedes. Jeho osmiválec 4,7 litru biturbo má 335 kW a vidlicový dvanáctiválec 6,0 l biturbo dokonce 390 kW.
Cena vozu by však měla být ale výrazně ve prospěch genesisu. V USA by měl vůz stát asi 125 000 dolarů (necelé tři milióny korun), což při přepočtených cenách je o nezanedbatelný půlmilión korun méně než u Mercedesu.
Konkurence v malém
Ovšem je tu i další novinka. Genesis ukáže na autosalonu v New Yorku koncept vozu, který by pak v sériové podobě měl konkurovat Mercedes-Benzu C nebo BMW 3.
Model s označením G70 ponese ale zcela nový design, který zatím u genesisu nebyl k vidění. Jde prý o nový směr designu, jenž posléze přejde na všechny nové řady značky.