Článek
Není sice pravda, že GM by zcela ustoupilo od velkých vozů Sport Utility Vehicles, ale novinky, které budou představeny v následujících letech budou menší, lehčí a nabídnou mnohem nižší spotřebu paliva, než tomu bylo dosud. Ale na velké pickupy se nezanevře a GM bude chtít udržet svojí pozici v tomto segmentu i v budoucnu.
Podle Marca LaNeva, viceprezidenta společnosti pro severoamerické prodeje, se bude muset koncern zaměřit na ekonomiku jízdy a ekologii, aby mohla v budoucnu konkurovat dováženým vozům.
Ale zmenšení vozidel nebude provázet jen SUV. Podle LaNeva se bude muset týkat i osobních vozidel, kde se však už tento trend započal. V nabídce tak můžeme dnes vidět třeba mnohem menší Chevrolet Malibu, Cadillac CTS nebo v Evropě hodně dobře známý model Astra, jenž je však v USA prodáván pod značkou Saturrn.
Co z toho plyne Evropě?
Pro nás je tato zpráva důležitá z toho důvodu, jelikož GM hodlá na evropském trhu víc prosadit své vozy, což se jí v minulosti se svými vozy moc nevedlo. Evropské silnice a řidiči nejsou připraveni na takové vozy, jako je GMS Yukon, který nenabízí menší motor, než je vidlicový osmiválec o objemu 5,3 l.
Již v roce 2009 by mělo GM vstoupit razantně na evropský trh, kde pravděpodobně začne nabízet jako první právě své vozy SUV. Takže příští novinka GM na tomto poli by se do dvou let mohla objevit i v České republice.