Článek
Americký koncern General Motors představuje další krok ve své snaze o samočinnou jízdu. Nazval ji Ultra Cruise a chce ji nabízet v některých vozech značky Cadillac v roce 2023.
Podobně jako již existující Super Cruise má Ultra Cruise znamenat jízdu po některých silnicích zcela bez nutnosti zásahu řidiče – ten tu bude jen jako pojistka. Systém má v konečné fázi pokrývat všechny veřejné silnice se zpevněným povrchem v USA a Kanadě a 95 procent jízdních situací.
Téměř polovina britských motoristů si myslí, že řídí lépe než autonomní vozy
Systém Super Cruise funguje na celkem 320 tisících km dálnic a státních silnic USA a Kanady. Ultra Cruise má při spuštění zvládat jízdu po 3,2 milionu kilometrů zpevněných silnic a podle GM je cílem se dostat na pokrytí na více než 5,5 milionu kilometrů zpevněných silnic Severní Ameriky.
Systém má využívat kamer, radarů a lidarů, které mají 360° výhled kolem auta. Podle GM je to „nejrobustnější asistence řidiče bez rukou na volantu”, což je velké prohlášení – nevyhnutelně bude srovnáván se systémem Autopilot značky Tesla. Ve voze se s Ultra Cruise pojí speciální displej před řidičem a také světelný pásek v horní části volantu.
Nabízí se ale otázka, jestli GM tento systém do aut skutečně montovat zvládne kvůli globálnímu nedostatku čipů. Z tohoto důvodu nedávno pozastavil dostupnost i „slabšího”, méně schopného Super Cruise v Cadillacu Escalade a není jasné, jestli tento systém na jaře dostanou pick-upy Chevrolet Silverado a GMC Sierra, jak je plánováno.