Článek
„Fúze s FCA je nejlepším z řešení, jak se vypořádat s krizí a jejími nejistotami,” uvedl šéf PSA pro Automotive News Europe. Vzhledem k dopadu pandemie koronaviru je podle něj tato dohoda důležitější než kdykoli předtím.
„Časový rozvrh fúze s FCA je přísně dodržován,” uvedl, přičemž dodal, že avizované plánované synergie ve výši 3,7 miliardy eur (88 miliard eur) z dohody byly ve skutečnosti "spodním dnem".
EU se obává dodávkářského gigantu, spojení PSA a FCA má ohrozit konkurenci
Tavares také odmítl antimonopolní šetření EU týkající se fúze a uvedl, že je přesvědčen, že vše bude dokončeno nejpozději v prvním čtvrtletí roku 2021. Ostatně žádné ústupky dosud ze strany automobilek regulátoři nedostali.
Minulý týden začali antimonopolní regulátoři EU své čtyřměsíční vyšetřování dohody. Obávají se, že by spojení mohlo vést k negativním dopadům v segmentu malých dodávek ve 14 zemích EU a Británii. Dohodu již schválily antimonopolní řady v USA, Číně, Japonsku a Rusku.
Fúze dá dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. Roční odbyt sloučené skupiny by měl dosahovat zhruba 8,7 milionu vozů a tržby téměř 170 miliard eur (4,5 bilionu Kč).