Hlavní obsah

Futuristický sporťák Hyundai N Vision 74 se bude vyrábět

Po mnoha protichůdných spekulacích přišlo z jihokorejské automobilky Hyundai definitivní potvrzení výroby futuristického konceptu N Vision 74. Vodíkový sporťák bude jedním z 21 elektrických modelů, které chce značka představit do konce desetiletí.

Foto: Hyundai

Koncept Hyundai N Vision 74

Článek

Koncept retrofuturistického sportovního kupé Hyundai N Vision 74 byl představen v roce 2022, kdy si okamžitě získal pozornost nejen svým designem odkazujícím na Hyundai Pony Coupe z roku 1974, ale také nevšedním typem vodíkového a bateriového elektrického pohonu. O jeho možné výrobě se však následující roky vedly pouze spekulace.

Těm nyní učinila definitivní konec až samotná automobilka. Během prezentace v rámci středečního setkání s investory totiž podle InsideEV’s oznámila, že plánuje produkční verzi výrazného konceptu. Rok uvedení, technické parametry ani název produkčního modelu neznáme, měl by však být jedním z 21 elektrických vozů uvedených do roku 2030.

S ohledem na současné potíže v oblasti rozvoje vodíkových osobních automobilů, kterému stále brání vysoké ceny technologií, řídká síť plnicích stanic i nepříliš ekologický a ekonomický způsob získávání vodíku, se přitom nabízí otázka, zda produkční vůz zůstane věrný původnímu typu pohonné jednotky.

Připomeňme, že původní koncept měl být podle automobilky vodíkovým hybridem. Vůz měl být vybaven 800V architekturou se dvěma elektromotory, které měly pouze na zadní kola posílat 670 koní. Primárním zdrojem energie měla být baterie s kapacitou 62,4 kWh, kterou by bylo možné napájet běžně ze sítě.

Kromě toho ale měl být vůz vybaven ještě palivovými články pod kapotou, které by čerpaly vodík ze dvou nádrží umístěných v zadní části vozu. Doplnění vodíku přitom mělo být otázkou pouhých pěti minut, přičemž kombinovaný dojezd měl být kolem 600 km. Z 0 na 96 km/h měl vůz zrychlit za čtyři sekundy a maximální rychlost měla být až 250 km/h.

Podle posledních spekulací měl vůz vzniknout jako limitovaná edice pouhých 100 kusů. Pokud by se tato zpráva potvrdila, pak by bylo možné očekávat i nevšední pohonný systém, za který by nejspíš nadšenci a sběratelé byli ochotni si připlatit. Pokud by se však mělo jednat o běžný produkční sportovní vůz, pak lze očekávat spíše konvenční elektrický pohon.

Hyundai Ioniq 5 N si na Pikes Peak dojel pro rekord. Automobilka slíbila další speciály

AutoMoto

Elektrický Hyundai Inster slibuje působivý dojezd i praktičnost v malém balení

AutoMoto

Výběr článků

Načítám