Článek
Když přišel na trh současný Volkswagen Golf osmé generace, po stránce ovládání vozu znamenal revoluci - téměř všechno se v něm používá prostřednictvím centrálního displeje či dotykovými panely. Značka následně stejný systém zavedla i ve většině svých ostatních modelů - a záhy zjistila, že to byla chyba.
Proto se v modernizovaném VW ID.3 objevily alespoň podsvícené posuvníky k ovládání teploty ve voze a hlasitosti rádia, proto v novém tiguanu, který automobilka poodhalila nedávno, budou k mání dvě verze centrálního displeje a volant s klasickými tlačítky.
„Zákazníci, kteří by neměli být frustrovaní, jsou frustrovaní. Věnovali jsme tedy spoustu času systematické práci na tom, které funkce zákazník běžně používá při jízdě,“ cituje britský web Autocar Thomase Schäfera.
Volkswagen ukázal novou generaci tiguanu, zatím v maskování
„Seřadili jsme je. Které jsou nejdůležitější? Které potřebují tlačítka? Které mají být v obrazovce na první, druhé, třetí úrovni? Kam intuitivně sáhnete, pokud chcete zapnout světla?“ nastiňuje otázky, které si tým vývojářů kladl.
„Mělo by to být tlačítko, nebo přepínač? A pak můžete pracovat na estetice. Pokud uděláte tlačítka, je lepší jich mít méně, ale měla by být opravdu hezká,“ pokračuje Schäfer.
Revoluce v uspořádání interiéru, která proběhla za jeho předchůdce Herberta Diesse, totiž podle Schäfera ohrozila pozici Volkswagenu u věrných zákazníků.
Změny, které nyní proběhnou, to mají napravit - a hlavně, mají vydržet dlouho bez významných novinek. „Když to máte hotové, nechte to už být. Nemaťte zákazníky tím, že s každým novým modelem bude něco úplně jinak. Optimalizujte to, ale nepřemisťujte,“ dodává.
Konkrétní výsledky této práce bychom kromě již poodhaleného tiguanu měli vidět také v nové generaci modelu Passat a v modernizovaném golfu 8. generace. Ty mají být podle Britů odhaleny už během letošního roku.