Článek
Emmanuel Macron se při své inauguraci v roce 2017 projel po pařížské ulici Champs-Élysées v lehce upraveném voze DS 7 Crossback Présidentiel, ovšem nová varianta Élysée pojmenovaná po Elysejském paláci, který je od roku 1873 sídlem francouzských prezidentů, jde mnohem dále.
Verze Élysée má totiž o 20 centimetrů prodloužený rozvor, především pro delší zadní dveře a komfortnější nástup. Z čistě technického pohledu se jedinečný vůz od sériového liší i blíže nespecifikovaným „plným opancéřováním“.
Test DS 7 Crossback 2.0 BlueHDI 180: Nové pojetí luxusu
Vůz pohání vrcholná motorizace v podobě plug-in hybridního ústrojí kombinujícího zážehovou přeplňovanou šestnáctistovku se dvěma elektromotory. Systémový výkon činí 300 koňských sil, zadní elektromotor zajišťuje pohon všech kol.
Vůz je lakován do modrého odstínu Encre a obouvá speciální dvacetipalcové černé disky kol. Je opatřen modročervenými blikajícími světly na přídi, odnímatelnými držáky vlaječek, znaky „RF“ (Francouzská republika) na předních dveřích a trikolorami na přídi i zádi.
DS 9 je novým vrcholem francouzského luxusu, nabídne až 360 koňských sil
Uvnitř se prostor pro nohy díky prodlouženému rozvoru zvětšil na 54,5 cm. Zadní lavici nahradila dvě samostatná sedadla. Černá kůže v odstínu Basalte je zdobena motivem hodinového pásku a obě sedadla odděluje loketní opěrka. Střecha je zevnitř potažená semišem. Uspořádání tohoto pracovního prostředí doplňují bezdrátové a USB nabíječky a otevřený středový držák dokumentů.