Hlavní obsah

Francie a Německo jsou proti konci spalovacích motorů v roce 2035

Dvě z největších ekonomik Evropské unie zaujaly odmítavý postoj vůči očekávanému návrhu plánu snižování emisí z automobilové dopravy, který by zapříčinil konec spalovacích motorů v roce 2035. Francie má v sázce 100 tisíc pracovních míst a Německo varuje před technicky nesplnitelnými požadavky.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ilustrační foto

Článek

Jeden by čekal, že zrovna Francie se svým tvrdým systémem bonusů a malusů na auta podle emisí, který dokáže nové auto prodražit až v řádu stovek tisíc korun, bude vítat co nejrychlejší násilné ukončení prodejů nových spalovacích aut v Evropě. Podle webu Automotive News ovšem spolu s Německem nesouhlasí s plánovaným návrhem, který by měla EU představit již dnes.

Zákaz spalovacích motorů v EU se má chystat od roku 2035

AutoMoto

Ten hovoří o tom, že emise nových aut mají klesnout do roku 2030 o 65 % a do roku 2035 na nulu. Francie ovšem žádá pokles o „pouhých” 55 % do roku 2030 a také chce, aby plug-in hybridní vozy mohly být prodávány déle než do roku 2035.

Web se odkazuje na nejmenovaného úředníka z kanceláře francouzského prezidenta Emmanuela Macrona. Ten měl věc komentovat po Macronově schůzce s čelními představiteli veledůležitých firem v automobilovém průmyslu – mimo jiné automobilek Stellantis a Renault, dodavatelů Faurecia a Valeo a také zástupci odborových organizací. Pro Francii může přechod na čistě elektrickou mobilitu totiž znamenat zmizení zhruba 100 tisíc pracovních míst, tedy víc než polovinu ze současného počtu 190 tisíc.

Proč GM vyrábí auto se ziskem jen tři stovky? Má dobrý důvod

AutoMoto

Před příliš striktními limity varoval i německý ministr dopravy Andreas Scheuer. „Věřím, že všichni výrobci jsou si vědomi, že přísnější normy jsou na cestě. Ale ty normy musí být technicky splnitelné,” řekl německé tiskové agentuře DPA. Dodal, že pro těžká nákladní auta musí být více důrazu na vodíkový pohon.

Po představení návrhu plánu Evropskou komisí se tak dá očekávat tuhý diplomatický boj s evropskými úředníky na jedné straně a automobilovými výrobci na straně druhé. Ovšem, nyní se zdá, že automobiloví výrobci budou mít na své straně dvě z největších ekonomik v rámci EU.

Související články

Výběr článků

Načítám