Článek
Srdcem modernizovaného BAC Mono je atmosféricky plněný 2,5litrový motor vylepšený společností Mountune, který produkuje výkon 311 koní a 313 newtonmetrů točivého momentu. To představuje nárůst o 6 koní a 5 Nm u stroje, který váží pouze 570 kilogramů, ještě o dalších 10 kg méně než dosud.
Zážehový čtyřválec od Fordu má omezovač otáček až v 8000 ot./min. a přenáší výkon na zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s konfigurovatelnými převodovými poměry.
Britská automobilka BAC říká, že aktualizované Mono sprintuje na 96 km/h za pouhých 2,7 sekundy, což z něj dělá jeden z nejrychleji zrychlujících silničních vozů.
S výkonem 546 k na tunu a rozložením hmotnosti vpředu/vzadu 41:59 zůstává Mono extrémním strojem. Je k dispozici se sortimentem pneumatik Pirelli, včetně pryže Trofeo R speciálně navržené pro Mono. Další aktualizace odpružení a podvozku údajně vylepšily ovladatelnost, zatímco motor dostal nové sání a také jednotlivá tělesa škrticí klapky.
V příštím roce představí BAC přeplňovanou verzi, u které se očekává, že bude využívat 2,3litrového motoru Ford EcoBoost, který používá Focus ST. Briggs Automotive Company to umožní prodávat vůz na trzích, kde jsou přísné emisní předpisy i pro malosériové výrobce.