Článek
Největší indický výrobce traktorů a nákladních vozidel Mahindra chce rozšířit své výrobní kapacity v oblasti osobních vozů, a tak se snaží nabídnout nové modely. Partnera našla ve značce Ford. Ford zase chce snížit výrobní náklady, které jsou extrémně vysoké, a hlavně najít nová odbytiště.
Společný projekt bude jedno SUV, které pravděpodobně získá podvozek z Mahindry, karoserii dodá Ford, ovšem velmi pravděpodobná je i spolupráce s Pininfarinou. Vždyť tahle slavná karosárna byla nedávno koupena právě indickou společností.
Druhým společným vozem by měl být elektromobil. Tahle spolupráce bude asi hlavně o tom, že v Indii budou akumulátory výrazně levnější než v USA.
Do USA i Indie
Mahindra má eminentní zájem vstoupit na americký trh. K tomu by mohl Ford pomoct, ale popravdě řečeno, nemá na to zatím žádný model, který by tamní trh zaujal. Třeba malá Mahinda KUV (nejmladší a nejmodernější vůz, na úvodní fotografii) by určitě na severoamerickém kontinentu neuspěla. Nemluvě o dalších historizujících modelech, jako je Bolero. A tak se jeví spíš pravděpodobnější, že Mahindra se pokusí dostat do USA značku Ssang Yong, kterou po jejím krachu koupila a velkými investicemi ji vzkřísila. Dnes Ssang Yong nabízí celkem zajímavé vozy, které už přece jen nějakou šanci mají.
Ford má naopak zájem prodávat auta na indickém trhu, což je ovšem problém kvůli vysokým celním přirážkám. A tak společný podnik s Mahindrou umožní vstup značky na trh, který se dnes zdá být perspektivnější než třeba ten čínský.