Článek
Jedním z problémů Fordu je například odchod Velké Británie z Evropské unie. Už nyní Ford ztrácí hodně peněz kvůli téhle změně, a pokud přijdou nějaká cla, bude to pro továrny na ostrovech další rána.
Problém je ale hlavně prodejnost některých modelů. V současné době jsou nejprodávanějšími vozy v Evropě SUV. Ford má hned tři: EcoSport, Kuga a Edge. První dva jmenované dosahují rekordních prodejů, i když třeba Kuga už je výrazně za zenitem svého života a připravuje se nástupce. Oblíbenost SUV se pak projevuje na dalších segmentech trhu – třeba takový Ford Mondeo trhá také rekordy – jenže na opačných stranách tabulek. Tak proč nenahradit jeho i další modely třeba dalšími crossovery, SUV...?
A tak Ford musí přikročit k eliminaci toho, co není žádáno. Nad modelem C-Max se vznáší už dlouho mrak, když se za první polovinu roku propadly prodeje v Evropě o 18 % proti stejnému období loňského roku. Kdo bude další?
Konec MPV?
Podle nejdůvěryhodnějšího zdroje v motoristické žurnalistice, deníku Automotive News, to vypadá na Mondeo, S-Max a Galaxy. Pokud bychom měli brát evropské prodeje a podle nich se pak řídit, pak je jasným kandidátem na ukončení prodejů model Galaxy, který například našel v květnu pouhých 831 zákazníků a v minulém roce celkem 15 309.
Jenže Ford Mondeo je kapitola sama pro sebe – když propadly meziroční prodeje 2016/2017 ze 70 900 na 56 173 kusů, padaly ve Fordu hlavy. Rok 2018 zatím vykazuje ztráty v podobném trendu. A to Mondeo využívá vlastní výrobní závody, zatímco S-Max a Galaxy jedou na společných sdílených linkách. Uříznutí mondea by tak bylo pro firmu mnohem efektivnější, než uříznutí jedněch z posledních MPV na trhu.