Článek
Ford prodává sedmou generaci ikonického modelu Mustang jako kupé a kabriolet, v obou případech s jedním párem dveří. Podle britského webu Autocar nicméně zvažuje další varianty, které by mohly obsahovat čtyřdveřový sedan. Odkazuje se na slova Jima Farleyho, generálního ředitele značky.
Ten řekl, že případné další verze by fanoušci přijali jen tehdy, pokud by měly „výkony a postoj“ mustangu. „Nikdy nepostavíme mustang, který není mustang. Například nikdy nebude prostor pro malé SUV s logy mustangu. Ale mohli bychom udělat mustang v jiných karoseriích, třeba se čtyřmi dveřmi nebo tak něco? Věřím, že ano, dokud tyto modely budou mít výkony a postoj originálu,“ nechal se slyšet Farley.
Nový Ford Mustang konečně přijíždí na evropské trhy, ale s citelně nižším výkonem
Nejprve je však podle něj nutné investovat do zpřístupnění stávajících verzí jak tradičním zákazníkům, tak zákazníkům z vyšších segmentů trhu. Něco na způsob Porsche, které nabízí model 911 v řadě verzí od základu až po GT3 RS a GT2 RS. „Ale nedělali bychom to jako oni, postavili bychom jim pořádnou americkou výzvu,“ řekl Farley. Směrem k offroadu, jako u 911 Dakar, však nechce model Mustang posouvat.
Zopakoval, že osmiválec zůstane ve výrobě „tak dlouho, jak nám Bůh a politici dovolí“. Slíbil, že bude tvrdě bojovat za to, aby tyto ikonické motory a často s nimi spojené manuální převodovky zůstaly na světě. Věří, že se to povede a vydrží déle než u malých výrobců, protože Ford zároveň prodává spoustu elektromobilů.
Mustang však nikdy nebude elektrický; SUV Mustang Mach-E nemá se sporťákem stejného jména vůbec nic společného. „Nemyslím si, že to je pro mustang to správné. Je to skvělé pro jiné fordy, podívejte se na světový úspěch transitu, ale to neplatí pro mustang,“ uvedl Farley. Nějaká forma hybridizace však na stole je: „Dělali jsme testy a opravdu věříme, že částečně elektrické ústrojí je dobrou cestou pro zapálené řidiče.“