Článek
Když zkrachovalo jednání mezi GM a Renault-Nissanem, Ghosn měl stále dost optimismu k tomu, aby si nepřipouštěl neúspěch. Zdálo se mu, že jeho výdělečný podnik, který on tvrdou rukou vede, bude chtít každý. Jenže jak to tak vypadá, nechtějí ho ani jiní velcí hráči, a to už může tohoto dlouholetého absolutního vládce koncernu může hodně pálit.
Ve středu se totiž vyjádřil šéf Fordu Alan Mulally, že Ford žádného partnera nehledá a ani nepotřebuje. Ostatně toto vyjádření se dalo očekávat, když Ford je na tom finančně bídně a snaží se rozprodávat své jednotlivé značky, aby co nejvíce odlehčil nákladům. Dát se do nákladného podniku s dalším partnerem, který by chtěl od Fordu příspěvek do "společné kasy" byla asi dost nereálná myšlenka.
Posledním, na koho se tak může Ghosn obrátit je Chrysler. A tady s největší pravděpodobností narazí také. Chrysler totiž od Daimleru odkoupila společnost Cerberus Capital Management. Ta ale má velké problémy už sama se sebou.
Nesolventnost a extrémně nízký úvěrový rating řeší propouštěním a zrušením čtyř modelů, stále však je na tom finančně tragicky. Renault sám by si měl tak rozmyslet, zda do vyjednávání s tímto podnikem vstoupí.