Článek
Dodatečná baterie by podle žádosti o patent, kterou americký patentový úřad zveřejnil ve čtvrtek 8. června, k vozu nebyla připojena trvale, nýbrž by fungovala jako velká powerbanka. Při stání vozu by tedy mohla nabít jeho baterii v místě, kde není poblíž žádná klasická nabíječka.
Podle nápadu Fordu by majitel vozu mohl přídavnou baterii nasadit na střechu, pokud by se chystal na delší výlet mimo civilizaci. Auto na patentovém nákresu víc než připomíná offroad Bronco, takže je pravděpodobné, že Ford myslí na poutě divočinou.
Při těch však jednak řada cestovatelů na střeše vozí střešní stan a jednak v náročnějších místech nějaké offroadové stezky může být výše položené těžiště na škodu, neboť může snáze hrozit převrácení auta. Samozřejmě, zvýšené riziko převrácení je s tak těžkým nákladem na střeše i v zatáčkách na silnici.
V neposlední řadě je nutno myslet na nejvyšší povolené zatížení střechy za jízdy, které u většiny aut nepřesahuje výrazně 100 kg. Lithium-iontové trakční baterie s nějakou použitelnou kapacitou alespoň v nižších desítkách kilowatthodin přitom běžně váží tři čtyři stovky kilogramů.