Článek
Na vysoce konkurenční trh těžkých nákladních vozidel vstupuje další značka. Nepřehlédnutelná je svým designem, o svých kvalitách ale bude muset přesvědčit zákazníky. Společnost Ford Trucks vyvíjí a vyrábí nákladní vozidla v tureckém Inonu, jde o společný podnik Fordu a společnosti Koc Group.
V nabídce budou tři modelové řady s nespočtem dalších nástaveb. Jde o silniční řadu s celkovou hmotností 40 - 60 tun, stavební vozidla a dále rozvážková vozidla do 39 tun, včetně speciálních úprav - například pro údržby silnic nebo pro armádu. V nabídce jsou krom běžných také čtyřdveřové kabiny a tři různě vysoké kabiny se spací nástavbou. Podvozky firma nabízí v konfiguracích 4x2, 6x2, 6x4, 8x2 a 8x4.
Ford Trucks si kromě samotných vozidel vyvíjí i motory, které splňují emisní normu Euro 6. V nabídce má 9litrový naftový šestiválec s parametry 330 k (243 kW) a 1 300 Nm a dále 12,7litrový, rovněž řadový šestiválec. Ten dovede vyvinout 420 (309 kW), respektive 480 k (353 kW) v silnější verzi. Točivý moment má hodnotu 2 150, respektive 2 500 newtonmetrů.
Ročně se v turecké továrně Ford Trucks vyrobí 15 tisíc nákladních vozidel nabízených v 34 zemích světa (z toho 25 je v Evropě). Firma dává práci 10 300 lidem, ve výzkumu a vývoji pracuje 1400 zaměstnanců.
Firma v Česku očekává podíl 5 až 10 procent
Do roku 2020 podle ředitele mezinárodních trhů Ford Trucks Emraha Dumana stoupne počet zemí, kde je značka zastoupena, na rovných padesát. Nákladní auta Ford jsou nabízeny i na čínském trhu - pod značkou JMC, v Rusku jsou vyráběny společností Avtotor, která pro tamní trh vyrábí i automobily značek BMW, Hyundai/Kia nebo čínské NAC.
V Česku bude dealerská a servisní síť čítat pět měst: Prahu, kde bude sídlit i vedení firmy, a dále Brno, Ostravu, Olomouc a Plzeň. Do budoucna se počítá s dalším rozvojem. Českého dovozce F Trucks vlastní dvě firmy - dealer Fordů, společnost Auto In, a firma Kar, jež se zabývá prodejem nákladních automobilů a autobusů.
Pro rok 2018 počítá importér s pětiprocentním tržním podílem, v následujících letech s desetiprocentním. Zástupci značky ale zdůraznili, že v prvních letech chtějí hlavně vybudovat infrastrukturu a poprodejní služby, a to bude pro ně bude důležitější než čísla prodejů.
V Česku se loni prodalo celkem 10 008 nákladních vozidel nad 16 tun.