Článek
K dispozici jsou celkem čtyři motory, technicky jde ale o dvě stejné jednotky s různě naladěným výkonem. Benzínové zastupuje 1.6 EvoBoost s výkony 150 a 180 k (110 a 132 kW), vznětové pak dvoulitrový přeplňovaný Duratorq s výkony 140 a 163 k (103 a 120 kW).
V nabídce převodovek jsou výhradně šestistupňové skříně, jak manuální, tak automatické (pro dieselové motory je k dispozici dvouspojková převodovka Powershift). Kromě základního motoru využívají všechny verze pohonu všech čtyř kol, realizovaného prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex IV. Generace.
Není bez zajímavosti, že Kuga má jako první vůz ve svém segmentu bezdotykové ovládání pátých dveří, kdy stačí přijít k autu s klíčky v kapse a pod zadními dveřmi provést krouživý pohyb nohou. Podobný systém začal jako první nabízet pro vybrané modely koncern Volkswagen.
Na českém trhu ceny začínají za verzi s motorem 1.6 EcoBoost 110 kW a pohonem pouze předních kol od 559 550 korun. Nejlacinější verze s turbodieselem a pohonem 4x4 přijde na 661 550 korun. S benzínovým, podle plánů Fordu pravděpodobně méně poptávaným motorem 1.6 (180 k), začíná cena za „čtyřkolku“ na částce 774 000, což je hodně, jde však o vyšší výbavový stupeň Titanium.