Článek
Koncern Ford přiveze na ženevský autosalon hned tři novinky. Hlavním lákadlem pro budoucí zákazníky se jistě stane model S-Max. Tento vůz je o něco delší než C-Max, čemuž odpovídá i jeho vnitřní prostor. Pohodlí v něm najde pět cestujících, další dva se však budou muset trochu uskromnit. S-Max je dokonce delší než současný Ford Galaxy - 4768 vs. 4641 mm. Základní objem zavazadelníku je 285 l (opět větší než Galaxy - 235 l). Pokud se sklopí všechna sedadla, vznikne ložná plocha o velmi zajímavých rozměrech 2 x 1,15 m.
Ford S-Max dostane velmi zajímavé agregáty. Jako vrcholná jednotka totiž bude fungovat pětiválcový turboagregát z modelu Focus ST. S jeho výkonem 162 kW může konkurovat i těm nejsilnějším MPV na trhu, jakými jsou třeba Opel Zafita OPC. Další zážehový motor v nabídce je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 107 kW. Stále větší oblibu turbodieselů dokazuje to, že jich bude mít S-Max v nabídce celkem tři - 1.8/ 92 kW, 2.0 s DPF/96 kW, a 2.0 i s DPF/103 kW.
Galaxy stále větší
Ford Galaxy je tlačen svým sourozencem S-Max do stále větších rozměrů. Tento vůz je poprvé vytvořen samostatně bez spolupráce s koncernem VW. Délka narostla o 179 mm (4820 mm), šířka o 60 mm (1854 mm) a výška byla zredukována o 14 mm (na 1676 mm). Z velkých rozměrů profituje vnitřní prostor. Cestující si mohou naložit do zavazadelníku 435 l nákladu, v případě vyjmutí druhé a třetí řady sedadel dokonce 2325 l. Prostor pro posádku je velmi variabilní - sedadla nabízí 32 možných kombinací. Tři vznětové jednotky a jedna zážehová pokrývají výkonový rozsah od 74 do 107 kW.
Focus a Pinifarina
Ford Focus ve verzi kupé-kabriolet bude ve své produkční verzi představen až na podzimním pařížském autosalonu. Zde se tento vůz, jenž bude vyrábět Pininfarina objeví stále ještě jako koncept. Ten však již bude mít více sériových prvků, takže si o něm budeme moci udělat lepší obrázek.