Článek
Ford podle svého sdělení vloží 185 milionů dolarů, tedy téměř 4 miliardy korun, do zařízení Ion Park o rozloze 200 000 metrů čtverečních poblíž Detroitu. Otevře koncem příštího roku a pracovat v něm bude 150 zaměstnanců.
Datum, kdy hodlá výrobu vlastních baterií pro elektromobily spustit, firma nesdělila. Ford nyní odebírá baterie mimo jiné od jihokorejského výrobce SK Innovation a uvedl, že s dodavateli bude spolupracovat i nadále.
Malý elektrický mustang má stát na platformě Volkswagenu
Současný nedostatek polovodičů, pandemií narušené dodavatelské řetězce a rychlý odklon od spalovacích motorů ale podnik přivedly ke snaze získat nad výrobou baterií větší kontrolu.
Ford přichází s plánem na výrobu bateriových článků šest měsíců poté, co zájem o takovou produkci projevil jeho nový generální ředitel Jim Farley a den předtím, než zveřejní hospodářské výsledky za první čtvrtletí. Předchůdce současného šéfa firmy Jim Hackett, kterého Farley vystřídal k 1. říjnu, v takovém kroku žádnou přidanou hodnotu nespatřoval.
Ford se v Evropě zbaví spalovacích motorů v roce 2030
Ford v únoru uvedl, že bude mít všechna osobní auta určená pro evropský trh do roku 2030 plně elektrická. Světové automobilky se na globální automobilový trh chystají v příštích dvou letech uvést 300 nových modelů elektromobilů, uvedla agentura AP.
Rumunskou továrnu čeká obří investice
Automobilka také v tiskové zprávě odhalila plán investovat 300 milionů dolarů (cca 6,4 miliardy korun) do svého závodu v rumunské Craiově. Dnes tam vyrábí modely EcoSport a Puma, od roku 2023 tam má vznikat prozatím neupřesněný lehký užitkový vůz.
Nejprve dostane zážehové a vznětové motory, které se do Rumunska ovšem budou vozit z Dagenhamu ve Velké Británii spolu s převodovkami, vznikajícími v továrně v Halewoodu. Od roku 2024 chce Ford v Rumunsku vyrábět i elektrickou variantu tohoto užitkového auta, ovšem zdroj baterií či elektromotorů prozatím neuvedl.
Ford rozšiřuje nabídku pick-upu Ranger o pracovní a prémiovou verzi
Automobilka tím plní svůj nedávný závazek, že od roku 2024 budou všechna užitková auta v evropské nabídce schopna bezemisní jízdy, což v realitě znamená, že to budou plug-in hybridy či elektromobily.
Akcie Fordu od doby, co se v čele podniku ocitl Farley, zpevnily o 60 procent, z toho letos přidaly 40 procent. Tržní hodnota firmy přesahuje 48 miliard dolarů.