Hlavní obsah

Ford ukázal šestou generaci mustangu, nabídne čtyřválec i V8

Novinky, Martin Žemlička

Nový Ford Mustang je na světě, jde o první vůz v téměř 50leté historii modelu určený pro evropské trhy. Novinkou je i nezávislé zadní zavěšení podvozku, po delší době se pod kapotou tohoto ikonického modelu objevuje čtyřválec. Naštěstí šestiválce ani osmiválce nechybí.

Foto: Ford

Ford Mustang (2014)

Článek

Design zachovává dlouhou kapotu a krátký „zadek“. Vzhled je evolucí bezmála padesátileté historie mustangu, díky protáhlým úzkým světlům (namísto původních kulatých) ale auto zepředu působí moderně a od předchozích verzí je jasně rozpoznatelné.

Dynamické siluetě napomáhá sklon předního a koneckonců i zadního okna. Zadní světla jsou nově s trojrozměrným designem.

Foto: Ford

Ford Mustang (2014)

Pro lepší ovladatelnost je vzadu nové nezávislé zavěšení podvozku, vpředu jsou upravené vzpěry McPherson. V nabídce pro všechny motory jsou manuální i automatické převodovky.

Čtyřválec, V6 i V8

Na výběr jsou tři motory. O pohon zadních kol se stará buď osmiválec o objemu 5,0 l, výkonu 425 k (313 kW) a 529 Nm. V nabídce je i 3,7litrový šestiválec, který zatím pro evropský trh nebyl potvrzen. Tento agregát nabídne 300 koní (223 kW) a 365 Nm.

Třetí, respektive druhou volbou je nový motor EcoBoost o objemu 2,3 l. Jde o čtyřválec, který se ale pod kapotou amerického sporťáku neobjevuje poprvé – měla jej druhá (1974-1978) i třetí generace (1979-1993).

Foto: Ford

Ford Mustang (2014)

Zpátky ke generaci šesté. Čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem nabídne zajímavých 309 koňských sil (227 kW). Motor dosahuje nejvyššího točivého momentu 407 Nm. Jízdní výkony ani spotřebu zatím Ford neprozradil u žádného z motorů.

Neznámou je zatím rovněž prodejní cena.

Foto: Ford

Ford Mustang (2014)

Anketa

Ohodnoťte design nového Fordu Mustang (známkování jako ve škole)
1
86,8 %
2
6,7 %
3
3,4 %
4
0,9 %
5
2,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 4842 čtenářů.
Související témata:

Výběr článků

Načítám