Článek
Ranger se hezky zakulatil, ale pod líbivou karoserií pracuje osvědčená terénní technika s žebřinovým rámem. Chování na silnici tedy očekáváme průměrné, v terénu by ale Ranger, který je dvojčetem Mazdy BT-50, měl předvádět skvělé výkony (světlá výška až na 232 mm).
Nový Ranger bude mít v nabídce trojici motorů. Jde jednak o řadový čtyřválec 2,2 l TDCi s nejvyšším výkonem 110 kW (150 koní) a točivým momentem 375 Nm. Druhým dieselovým motorem bude řadový pětiválec 3,2 l TDCi s nejvyšším výkonem 147 kW (200 koní) a točivým momentem 470 Nm. Na některých trzích bude Ranger nabízen rovněž se zážehovým motorem o zdvihovém objemu 2,5 l.
K dispozici jsou dvě převodovky, šestistupňová manuální a samočinná, rovněž šestistupňová. Nechybí ani redukovaný převod pro náročný terén.
Začátkem příštího léta zahájí Ford výrobu nového Rangeru v thajském Rayongu, odkud budou vozy distribuovány na trhy v Asii a Tichomoří. Později bude Ranger vyráběn také v Argentině a jižní Africe. Ford nepočítá s prodejem ve Spojených státech a Kanadě, přesto bude nový Ranger globální - k dostání bude na zhruba 180 trzích po celém světě.