Článek
Courier je nejmenší dodávka řady Ford Transit, lze ji zařadit pod Transit Connect. Ačkoli bude od podzimu nejprve k mání se spalovacími motory, pod celým názvem E-Transit Courier bude příští rok první, který nabídne plně elektrické pohonné ústrojí.
Na rozdíl od elektrického exploreru, který si vypůjčil platformu MEB od Volkswagenu, E-Transit Courier jezdí na vlastní architektuře od Fordu – stejné architektuře, kterou Ford použije pro nadcházející elektrický crossover Puma. Oba modely budou vyráběny ve stejné továrně v Rumunsku.
Co má však malý E-Transit s explorerem společného, je jeho hranatý tvar a hranatá přední část připomínající SUV. Ale není to jen krabicovější tvar courieru, díky kterému vypadá větší než odcházející Ford Courier. Je větší v každém ohledu.
Ford představuje elektrický Explorer, nabízí bohatou výbavu i pohon všech kol
Celková délka se zvýšila o 118 mm na 4278 m, ale co je důležitější, zvětšila se nákladová plocha. Délka nákladového prostoru na úrovni podlahy nyní měří 1803 mm namísto 1621 mm a můžete ji rozšířit na 2661 mm specifikací volitelné nákladové přepážky.
Šířka mezi podběhy se díky přemístěným tlumičům zvětšila o 200 mm, což nyní umožňuje, aby se do nákladového prostoru vešly dvě standardní europalety současně.
Elektromobil uveze 700 kg. Zážehové a vznětové modely nabízejí standardní užitečné zatížení až 678 kg a volitelnou výbavu High Payload, která zvyšuje maximální užitečné zatížení na 850 kg. Zákazníci si mohou objednat také model Kombi s třímístnou zadní lavicí a sklopnou přepážkou pro maximální využití nákladového prostoru a vyšší flexibilitu.
Elektrická varianta je poháněna jediným elektromotorem o výkonu 100 kW, 136 k, který pohání přední kola a je omezen na 145 km/h. Palubní 11 kW AC nabíječka nabije baterii z 0-100 procent za 5,7 hodiny, ale maximální stejnosměrná rychlost je 100 kW, takže naplnění z 10-80 procent vyžaduje přibližně 35 minut. Výkon 100 kW má přidat 87 km dojezdu za 10 minut.
Hnací ústrojí E-Transitu lze nakonfigurovat pro jízdu jedním pedálem a uživatelé mohou také naplánovat nabíjení a přípravu baterie prostřednictvím chytré 12palcové dotykové obrazovky infotainmentu Sync 4, kterou Ford vyhradil pro elektrické verze novinky.
Co se spalovací varianty týká, na výběr bude ze zážehového tříválce o objemu 1,0 litru ve variantách 100 k a 125 k, alternativou je vznětový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 100 k; standardem je šestistupňová manuální převodovka, zatímco zážehový motor o výkonu 125 k je k dispozici také s novou sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou.
Ceny novinky zatím Ford nezveřejnil.