Článek
Ford Transit je v Evropě jasně nejprodávanějším LUV. Jen v minulém roce se jich u nás s váhou do 3,5 tuny prodalo 2379, což stačilo opět na první místo v prodejích, střežených Sdružením dovozců automobilů ČR (SDA). Ve světě se jich za čtyřicet let výroby prodalo více než 5 miliónů. Ford však neusíná na vavřínech, protože právě Transit je jedním z nejdůležitějších obchodních artiklů, který silně vylepšuje obchodní bilanci podniku.
Nová generace se však již vzhledově neváže k minulým letům. Na první pohled je zcela jiná. Jedinou spojitost najdeme jen v bočním okénku typického tvaru a logu na přední masce (i když to narostlo do obřího rozměru - měří 23,5 cm). Jinde se designéři "vyřádili" opravdu s gustem. Tvář lze přirovnat k novému Volkswagenu Crafter (nástupce LT), se kterým sdílí vertikální stavbu vzhledu. Jejich vzhled je pak velmi podobný. Ohromná čelní maska s masivními horizontálními žebry v barvě karoserie, Svislá světla nahoře přecházející do špičky či velmi nízký nárazník.
Nový i uvnitř
Spousta změn se odehrála i v interiéru nového Transitu. Zcela nově řešená je palubní deska, přístroje, spínače a ovladače, volant má odvozen od modelové řady Focus C-MAX, spousta odkládacích schránek a prostorů dělá z kabiny nového vozu příjemnější pracoviště. Patrně nejvýraznější změnou v kabině nového Transitu je přesunutí řadicí páky do ergonomicky lepší polohy přímo do palubní desky - v tomto místě ji má řidič dobře při ruce, asi jako v osobním automobilu.
Pro nový Ford Transit je připraveno šest vznětových motorů a jeden zážehový agregát. Škála vznětových jednotek zahrnuje nové motory Duratorq TDCi o objemech 2,2 l a 2,4 l, které jsou propojeny s pěti-, nebo šestistupňovými manuálními převodovkami Durashift (v závislosti na zvoleném motoru). Tyto agregáty jsou výsledkem spolupráce společností Ford a PSA (Peugeot-Citroën).
Všechny vznětové motory pro modely Transit, které jsou vybaveny technologií přímého vstřikování nafty do válců common-rail, vyhovují emisním limitům normy Euro IV. Nové agregáty však byly konstruovány tak, aby v budoucnu dokázaly splnit požadavky i teprve připravovaných emisních norem.
Vybere si každý
Nabídka karoserií bude opět bohatá. Nabízet se bude s krátkým, středním a dlouhým rozvorem, také se zde objeví prodloužený rám, nízká a vysoká střecha, dlouhé i krátké kabiny, osobní verze, minibus, valník a nově i varianta s nízkou střechou, středním rozvorem a třemi řadami sedadel.
Do bezpečnostní výbavy patří mj. čtyři kotoučové brzdy a protiblokovací systém brzd ABS pro všechny verze, elektronický dělič brzdných sil EBD, protiprokluzové zařízení aktivující brzdy BTCS a elektronický stabilizační systém ESP.
Nový Transit přijde na trh během léta, přesný termín, další technické podrobnosti, ani cenu však zatím neznáme.