Článek
Nezávodíme proto, abychom dojeli druzí, říká Ford k plánům vrátit se do vrcholné kategorie ve vytrvalostních závodech. Tovární tým pod vedením divize Ford Performance se postaví konkurenci zahrnující vozy LMDh značek Alpine, BMW, Cadillac, Genesis a Porsche, stejně jako vozy kategorie LMH od Astonu Martin, Ferrari, Peugeot a Toyoty.
Detaily vyvíjeného závodního speciálu zatím nejsou známé, současná pravidla pro vrcholnou třídu však předepisují hybridní pohonné ústrojí, pohon zadních kol a kombinovaný výkon omezený na 500 kW. Vozy mohou vážit nejméně 1030 kilogramů.
„Vstupujeme do nové éry motorsportu značky Ford. Když závodíme, závodíme pro vítězství. A žádná trať ani závod nemá v naší historii větší význam než Le Mans,“ uvedl Bill Ford, výkonný předseda Ford Motor Company. „Je to místo, kde jsme v 60. letech porazili Ferrari. Je to místo, kam jsme se vrátili o 50 let později a znovu šokovali svět porážkou Ferrari. Jsem nadšený, že se vracíme do Le Mans soutěžit na nejvyšší úrovni vytrvalostních závodů,“ dodal.
Ford se momentálně účastní vytrvalostních závodů s mustangem v kategorii GT3. Předtím, mezi roky 2016 a 2019, nasazoval závodní verzi supersportu GT ve třídě GTE Pro. S tímto vozem vyhrál svou třídu v Le Mans v roce 2016, přesně 50 let po slavném trojitém vítězství originálního Ford GT40 nad Ferrari. Tehdy to byl začátek čtyřleté dominance v Le Mans trvající do roku 1969.
Ferrari po desetiletích absence vyhrálo celkově Le Mans v roce 2023 při příležitosti 100. výročí tohoto legendárního závodu. Svůj triumf zopakovalo i v roce 2024.