Článek
V přiloženém propagačním videu si jdou dva muži zaběhat. Poté nastoupí do svých SUV nižší střední třídy a vyrazí na cestu. Zatímco šofér Fordu je spokojený, řidič Peugeotu nevidí na cestu, má zamlžené čelní okno. Na videu je přitom zřetelně vidět, že má zcela vypnutou ventilaci. Vlhkost se tehdy začne rychle usazovat na sklech v jakémkoli počasí a při jakékoliv příležitosti.
Ford tím chce demonstrovat funkci svého nového systému Windscreen Weather Station, tedy ve volném překladu „meteorologickou stanici pro čelní okno”. Skládá se ze senzorů mezi oknem a zpětným zrcátkem a má rozpoznat zvýšenou hodnotu vlhkosti v této oblasti či nevhodnou teplotu skla, upravit nastavení ventilace a předejít tak mlžení.
Nejprodávanějším autem v USA je už 39 let stejný model
Když odhlédneme od faktu, že vlhkost v interiéru snímá každá automatická moderní klimatizace a přijmeme skutečnost, že systém Fordu v modelech Kuga a Explorer tak činí na přesnějším místě, je v propagaci tohoto systému stále ten stejný háček.
Ford nejspíš chtěl dosáhnout efektu zamlžení v Peugeotu za každou cenu, nebo využít podivné konstrukce příběhu, ve které si řidič Peugeotu z nepochopitelných důvodů vypnul ventilaci v moment, kdy dorazil na místo běhu a po nasednutí si ji nezapnul. Ano, tehdy vám zřejmě Ford ventilaci, i přes váš požadavek mít ji vypnutou, aktivuje. Málokterý řidič ovšem v autě kompletně vypíná ventilaci a diví se, že nevidí na cestu.