Článek
Nabídka osobních automobilů značky Ford prochází velkými změnami, což je patrné zejména na evropském trhu. Modely jako Mondeo a Fiesta jsou minulostí, Focus pak čeká konec v tomto roce. Exodus dříve populárních modelů je na první pohled těžko pochopitelný, Ford ale evidentně dobře ví, do čeho se pouští.
Jim Farley, šéf značky Ford, již v loňském roce prohlásil, že značka končí s nudnými auty a chce se věnovat svým ikonám. Během detroitského autosalonu pak v rozhovoru pro Automotive News přiblížil, že chce z Fordu vytvořit jedničku mezi offroadovými značkami.
V rozhovoru měl dokonce prohlásit, že by se Ford měl stát „Porsche mezi offroady“. K tomu by značce měl pomoci další rozvoj modelů Bronco a vozů ve verzích Tremor a Raptor. Offroady by přitom mohly tvořit až 20 % celkových prodejů značky.
Ford chce skončit s nudnými auty, zaměří se na ikony
Další ikonou, se kterou automobilka počítá, je model Mustang, který by měl v nabídce vydržet tak dlouho, dokud bude Farley u kormidla modrého oválu. A osmiválcové motory slibuje tak dlouho, dokud si je budou zákazníci žádat.
Nabídka modelu by se přitom mohla rozrůst novým směrem. Už delší dobu se totiž mluví o čtyřdveřovém Fordu Mustang. Automobilka to nijak nekomentuje, ale ani nepopírá. Před představením nové generace se navíc živě debatovalo o možnosti, že by i mustang mohl dostat systém pohonu všech kol.
Sportovní kupé by se pak časem mohlo dočkat nových verzí. Po okruhové verzi GTD, která zajela skvělý čas na okruhu Nürburgring, se spekuluje o dobrodružně laděné verzi, která by mohla konkurovat vozům, jako je Porsche 911 Safari. Značka tak má evidentně mnoho cest, jak ze svých ikon vytvořit zajímavou nabídku.
Pro úplnost dodejme, že konec modelů jako Fiesta, Focus či Mondeo automobilka vysvětlila nízkou ziskovostí a vysokými náklady na další vývoj. V evropské nabídce si navíc zákazníci stále budou moci pořídit spalovací modely Puma a Kuga, které doplňuje rozrůstající se nabídka plně elektrických vozů, z nichž některé pocházejí ze společného vývoje s VW.