Článek
Hybridní pohonné ústrojí obou velkoprostorových vozů do značné míry vychází z full-hybridního pohonu SUV Kuga. Fakt, že jde o takzvaný full-hybrid, znamená, že umí jezdit čistě na elektřinu, ale jen na velmi krátkou vzdálenost, přičemž elektřinu si dobíjí rekuperací nebo spalovacím motorem – vůz nelze připojit do sítě.
Sestává z 2,5litrového čtyřválce pracujícího v Atkinsonově cyklu spalování a elektromotoru. Systémový výkon činí 140 kW (190 k). Baterie s kapacitou 1,1 kWh je tvořena šedesáti články, skrývá se pod podlahou kufru.
Ford Kuga jako nový full-hybrid láká dojezdem až 1000 kilometrů
Hybridní S-Max bude nabízen v pěti i sedmimístném provedení, jeho průměrná spotřeba se má pohybovat okolo 6,4 l/100 km. Vždy sedmimístný Galaxy Hybrid slibuje spotřebu 6,4 až 6,5 l/100 km. Z nuly na 100 km/h to S-Maxu Hybrid zabere 9,8 sekundy, většímu bratrovi o dvě desetiny déle.
Dvojice už má i ceny pro český trh. Nejlevněji přijde na 799 900 korun, respektive 899 900 korun. Zatímco hybridní Galaxy je dostupné jen ve výbavě Titanium, S-Max dodává i sportovně laděný stupeň ST Line či luxusní Vignale.