Článek
Současný Ford Ranger je na trhu už 10 let, a třebaže takto dlouhé životní cykly nejsou u užitkových aut zas tak neobvyklé, automobilka připravila dvě varianty, kterými chce podpořit prodeje tohoto australského pracovního nástroje.
Test Fordu Ranger Wildtrak: Schopný, nikoli dokonalý univerzál

Tu s vyšší výbavou a taky cenou nazvala Stormtrak. Vychází z už tak vysoké varianty Wildtrak, ale přidává víc výbavy, jako například elektrický kryt korby nebo ochrannou vanu s posuvným rozdělovačem. Exkluzivní je červený lak Rapid, polepy karoserie, červená vložka v přední masce nebo specifická sedadla potažená jemnou kůží s červenými švy.

Ford Ranger Stormtrak
Ranger Stormtrak bude k mání výhradně ve verzi Double Cab s dvoulitrovým turbodieselem se dvěma turbodmychadly, který dává 213 koní. K tomu se pojí desetistupňová automatická převodovka a přiřaditelný pohon všech kol, který by měl mít i elektronicky ovládanou uzávěrku zadního diferenciálu jako každý poctivý terénní pick-up.

Ford Ranger Wolftrak
Verze Wolftrak je určena těm zákazníkům, kteří chtějí více účelnosti. Vychází z varianty XLT a jeho nejpodstatnějším prvkem jsou univerzální terénní pneumatiky. Přiřaditelný pohon všech kol s uzávěrkou zadního diferenciálu je samozřejmostí. Pod jeho kapotou je slabší verze dvoulitrového turbodieselu – má výkon 170 koní a je spojená s manuálním šestikvaltem.
Malý elektrický mustang má stát na platformě Volkswagenu

Zvenčí stojí za povšimnutí trubkový rám, který tu není jen pro parádu – slouží k upevnění nákladu či k případné montáži příslušenství. Má také plastové boční nášlapy a ochranu spodku vozu.

Ford Ranger Wolftrak
Obě nové varianty mají užitečnou hmotnost zhruba tunu a zvládnou táhnout až 3,5 tuny těžký přívěs. Wolftrak stojí v základu 893 400 korun bez DPH, u Stormtraku je tato cena 1 214 200 korun.