Hlavní obsah

Ford Ranger Raptor odhalen. Přináší DNA Raptoru F-150 s dieselovým čtyřválcem

Ford Ranger Raptor dostal špičkový podvozek a vylepšené brzdy. Sice nemá benzínovou V6, ale 500 newtonmetrů dvakrát přeplňovaného dvoulitru rozhodně není k smíchu. Vznikl v Austrálii, možná se na něj můžeme těšit i v Česku.

Foto: Ford

Ford Ranger Raptor jako by většímu F-150 z oka vypadl. Až na motor.

Článek

Po vzoru pick-upu F-150 dostane i menší model Ranger ostrou verzi Raptor. V thajském Bangkoku vůz představila australská divize automobilky Ford, která ho ve spolupráci s americkými inženýry F-150 Raptoru vyvinula.

Nejlepší na všem je fakt, že se Raptor aktuálně prodává i v České republice. A protože při představení nezazněla slova „exkluzivně pro pacifickou oblast” nebo cokoliv podobného, můžeme se domnívat, že Ranger Raptor dorazí i k nám.

Foto: Ford

Ford Ranger Raptor

Design mluví sám za sebe, tohle je Raptor se vším všudy. Všimněte si ohromného nápisu Ford v masce chladiče, který jako by z oka vypadl tomu na F-150 Raptoru. Po jeho vzoru tu jsou také širší blatníky a jiné plasty kolem celého auta.

Ovšem není to samoúčelné. Rozchod přední i zadní nápravy byl zvětšen na 1710 mm pro lepší stabilitu, když poletíte neřestnou rychlostí terénem. To umožňují nové tlumiče Fox Racing s větším zdvihem oproti civilním Raptorům.

Přední i zadní nárazník byly upraveny pro lepší nájezdové úhly. Přední je 32,5 stupně, zadní 24 stupňů, přejezdový úhel je rovněž 24 stupňů. A kdybyste „břichem” přeci jen do něčeho narazili, prahy jsou vyztužené.

Foto: Petr Horník, Právo

Test automobilu Ford Raptor na tankodromu v Milovicích.

Foto: Ford

Ford Ranger Raptor

Vylepšené byly i brzdy. Přední dvoupístkové třmeny mají zvětšené pístky o 9,5 milimetru, kotouče mají vpředu i vzadu průměr 332 mm a skrývají se pod 17” koly, obutými do terénních pneumatik značky BF Goodrich o rozměru 285/70 R17.

Pod kapotou ovšem leckoho zklameme. Ranger Raptor nedostane šestiválec EcoBoost z ostré F-150, nýbrž dvoulitrový dieselový čtyřválec se dvěma turbodmychadly. Ten bude na všechna kola posílat 213 koní a 500 Nm, a to přes desetistupňovou automatickou převodovku.

Foto: Ford

Motor Fordu Ranger Raptor - 2,0 bi-turbo diesel

Cena zatím nebyla oznámena, stejně jako datum, kdy se má Ranger Raptor dostat do prodeje. Stran dostupnosti na různých trzích ale máme docela velké naděje - Ford v tiskové zprávě uvádí, že se za Rangerem Raptor „budou otáčet hlavy v pacifické oblasti a po celém světě”. A vzhledem k tomu, že do celého světa patří i ČR, dost možná se ho na našem trhu dočkáme.

Výběr článků

Načítám