Článek
Po vzoru pick-upu F-150 dostane i menší model Ranger ostrou verzi Raptor. V thajském Bangkoku vůz představila australská divize automobilky Ford, která ho ve spolupráci s americkými inženýry F-150 Raptoru vyvinula.
Nejlepší na všem je fakt, že se Raptor aktuálně prodává i v České republice. A protože při představení nezazněla slova „exkluzivně pro pacifickou oblast” nebo cokoliv podobného, můžeme se domnívat, že Ranger Raptor dorazí i k nám.
Design mluví sám za sebe, tohle je Raptor se vším všudy. Všimněte si ohromného nápisu Ford v masce chladiče, který jako by z oka vypadl tomu na F-150 Raptoru. Po jeho vzoru tu jsou také širší blatníky a jiné plasty kolem celého auta.
Ovšem není to samoúčelné. Rozchod přední i zadní nápravy byl zvětšen na 1710 mm pro lepší stabilitu, když poletíte neřestnou rychlostí terénem. To umožňují nové tlumiče Fox Racing s větším zdvihem oproti civilním Raptorům.
Přední i zadní nárazník byly upraveny pro lepší nájezdové úhly. Přední je 32,5 stupně, zadní 24 stupňů, přejezdový úhel je rovněž 24 stupňů. A kdybyste „břichem” přeci jen do něčeho narazili, prahy jsou vyztužené.
Vylepšené byly i brzdy. Přední dvoupístkové třmeny mají zvětšené pístky o 9,5 milimetru, kotouče mají vpředu i vzadu průměr 332 mm a skrývají se pod 17” koly, obutými do terénních pneumatik značky BF Goodrich o rozměru 285/70 R17.
Pod kapotou ovšem leckoho zklameme. Ranger Raptor nedostane šestiválec EcoBoost z ostré F-150, nýbrž dvoulitrový dieselový čtyřválec se dvěma turbodmychadly. Ten bude na všechna kola posílat 213 koní a 500 Nm, a to přes desetistupňovou automatickou převodovku.
Cena zatím nebyla oznámena, stejně jako datum, kdy se má Ranger Raptor dostat do prodeje. Stran dostupnosti na různých trzích ale máme docela velké naděje - Ford v tiskové zprávě uvádí, že se za Rangerem Raptor „budou otáčet hlavy v pacifické oblasti a po celém světě”. A vzhledem k tomu, že do celého světa patří i ČR, dost možná se ho na našem trhu dočkáme.