Hlavní obsah

Ford Ranger Raptor mohl mít až 13 převodů. Deset stačí, rozhodla automobilka

Při vývoji nového Rangeru Raptor hledal tým automobilky Ford převodovku pomocí simulací, prozradil šéfinženýr značky. Na stole bylo několik možností – od sedmi po třináct rychlostí. Nakonec byla vybrána převodovka z „plnotučné” F-150 Raptor, tedy desetistupňový klasický automat.

Foto: Ford

Do prudkých kopců potřebujete spoustu rychlostí. Deset podle Fordu stačí i na nízkou spotřebu na dálnici.

Článek

Kolik rychlostních stupňů má převodovka ve vašem autě? Pět, šest, sedm? To jsou dnes snad nejběžnější počty, ať se řadí manuálně, či automaticky. Ford Ranger Raptor se nedávno představil s desetikvaltem. [celá zpráva]

Je to stejná převodovka, jakou má aktuální F-150 Raptor. Prototyp byl testován s dvanácti-, a dokonce i s třináctistupňovou převodovkou. Takové počty jsou běžně k vidění u tahačů, ne u osobních či lehkých užitkových aut.

John Fallu, šéfinženýr pohonného ústrojí u divize Ford Asia Pacific, to prozradil australskému webu CarAdvice. Desetikvalt byl podle něj vybrán, protože „splňoval jejich požadavky na jemnost a výkonnost”.

Foto: Ford

Ford Ranger Raptor

Není to dvouspojková jednotka, ale „obyčejná” automatická převodovka s hydrodynamickým měničem točivého momentu. „Hydroměnič byl vybrán, aby zlepšil výkon vozidla při rozjezdu,” dodal Fallu.

„Po stránce jemnosti je převodovka neuvěřitelná. Řazení v podstatě nepoznáte, při podřazování dává automatické meziplyny,” holedbal se Fallu prací svého týmu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám