Článek
Když Ford v minulém roce oficiálně představil svůj pick-up Ranger, bylo jasné, že na trh dorazí v hned několika zajímavých variantách. Na některé z nich jsme si ale museli téměř rok počkat, konkrétně se jedná o nově uvedené offroadové verze Wildtrak X a Tremor.
Wildtrak X navazuje na stávající verzi Wildtrak, ale zvyšuje světlou výšku o 26 milimetrů a rozchod kol o 30 mm. Auto navíc v této verzi dostane zesílené tlumiče Bilstein, aby bylo ještě odolnější v terénu. Standardem je pak i odolnější posilovač řízení nebo nový asistenční systém Trail Turn, který snižuje poloměr otáčení o 25 % pomocí vektorování točivého momentu na základě brzd.
Tato verze bude standardně k dispozici s dvoulitrovým, dvěma turbodmychadly přeplňovaným vznětovým čtyřválcem EcoBlue s výkonem 202 koní, pohonem všech kol a desetistupňovou automatickou převodovkou.
Co se designu týče, auto dostává černě lemovanou masku chladiče, obložení podběhů kol, zadního nárazníku a černé logo Ford nebo sedmnáctipalcová černá kola.
Verze Tremor vychází z provedení XLT a dostala stejná vylepšení pohonu všech kol, jako má Wildtrak X. Odpružení vozu je nastaveno, aby vyhovovalo širšímu rozchodu a obloukovým lištám. Auto má mimo to trubkovou sportovní tyč, hliníkové boční nášlapy nebo šedou mřížku chladiče.
Ranger skončil v roce 2022 jako nejprodávanější pick-up v Evropě. V oblíbenosti v rámci modelů Fordu se posunul na páté místo, když jich značka v minulém roce v Evropě prodala 47 479 kusů. Vede puma s téměř 137 tisíci loni prodanými kusy.