Hlavní obsah

Ford Ranger dostal poprvé plug-in hybridní pohon

Hybridy s možností dobíjení z externí sítě už se dostávají i do nabídek pick-upů. Důkazem je Ford Ranger, který kombinuje 2,3litrový čtyřválec s baterií a elektromotorem.

Foto: Ford

Ford Ranger Plug-in Hybrid

Článek

Ačkoli Ford mezi výhody plug-in hybridního rangeru počítá především lepší schopnosti při vysokém zatížení a tahání přívěsů, nepochybně jde i o snížení emisní zátěže modelu a další přidané funkce.

Díky kombinaci zážehového motoru o objemu 2,3 l s elektromotorem a trakčním akumulátorem o kapacitě 14,4 kWh nabídne tato verze vyšší točivý moment než jakýkoli jiný ranger. Přesné hodnoty výkonu a točivého momentu si ale Ford zatím nechává pro sebe.

Vůz umožní jízdu v čistě elektrickém režimu, přičemž cílová hodnota dojezdu na jedno nabití má přesáhnout 45 kilometrů. Schopnost jízdy na elektrický pohon podle Fordu otevírá nové možnosti pro majitele firem v rostoucím počtu měst s nízkoemisními zónami.

Hodnota nejvyšší dovolené hmotnosti brzděného přívěsu byla pro Ranger Plug-In Hybrid stanovena na 3500 kg – tedy stejně jako u ostatních verzí.

Ranger Plug-in Hybrid přinese také palubní zdroj Pro Power Onboard, který umožňuje například na staveništi nebo odlehlém tábořišti napájet elektrické nářadí a spotřebiče s vysokým odběrem. Zásuvky jsou zabudované v nákladovém prostoru i v kabině. Generátory tak nejsou potřeba a na korbě zůstane více místa pro ostatní nářadí a vybavení.

Vozu nechybí samozřejmě ani pohon všech kol, přepínatelné jízdní režimy či moderní asistenční a bezpečnostní funkce.

Za volantem Fordu Ranger Wildtrak: Terénní dělník

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám