Hlavní obsah

Ford Ranger MS-RT přijíždí jako ultimátní silniční pick-up, už má i českou cenu

Snížený pick-up s výrazným designem, přepracovaným podvozkem a silným motorem V6 pod kapotou vznikal ve spolupráci s odborníky na závodní speciály pro rally soutěže.

Ford Ranger MS-RTVideo: Ford

Článek

Společnost Ford Pro, což je divize modrého oválu zaměřená na užitkové vozy, v úterý 13. února představila první model pod značkou MS-RT, která má kombinovat výrazný vzhled s extrémními schopnostmi. MS-RT přitom odkazuje na M-Sport Road Technology, přičemž společnost M Sport tvoří dlouhé roky partnera automobilky Ford v soutěžích rally.

Pod kapotou Fordu Ranger MS-RT se ukrývá 3,0litrový vznětový motor Ford V6 s výkonem 240 koní a 600 Nm točivého momentu. Motor je spojen s 10stupňovou automatickou převodovkou a výkon posílá na systém stálého pohonu všech kol e4WD. I Ranger MS-RT pak zvládne odvézt až tunu a utáhnout až 3,5 tuny.

Po stránce designu zaujme přepracovaná maska chladiče s plástvovou strukturou nebo sportovně tvarovaný nárazník s integrovaným spoilerem. Celkový postoj vozu snižují sportovně tvarované boční prahy, do sportovně tvarovaného zadního nárazníku navíc automobilka integrovala difuzor.

Za volantem nového Fordu Ranger Raptor: Supersport do terénu

Testy

Víko korby dostalo grafiku MS-RT a speciální spoiler typu ducktail, další spoiler pak vidíme na střeše kabiny. Nejde přitom jen o designový doplněk, kombinace spoilerů měla být optimalizována pomocí simulací pro zlepšení aerodynamiky a zvýšení stability ve vyšších rychlostech.

Proměnou prošel i podvozek. V rozšířených podbězích, které zvětšují šířku vozu o 82 mm vpředu i vzadu, jsou exkluzivní 21palcová kola obutá do nízkoprofilových pneumatik s rozměrem 275/45 R21. Jde tak o největší kola, jaká kdy byla na Fordu Ranger nabízena. Rozchod kol je zvětšen o 40 mm na každé straně pro lepší přilnavost a stabilitu.

Automobilka rovněž optimalizovala odpružení, které by mělo nabídnout ideální poměř ovladatelnosti a komfortu. Vpředu jsou nové tužší tlumiče, zadní zavěšení má upravené nastavení a světlá výška se celkově snížila o 40 mm.

Kabina nabídne nová sedadla s lepším bočním vedením, která podtrhují sportovní vzhled a slibují vyšší komfort. Přední i zadní sedadla jsou čalouněna kombinací vinylu a veluru, mají speciální vzor a nechybí emblém MS-RT. Vyhřívaný sportovní volant dostal modrý pruh na 12. hodině.

„Těší nás, že můžeme do našeho portfolia Ford Pro přidat model MS-RT a nabídnout tuto fascinující variantu zákazníkům, kteří potřebují užitkový vůz, ale zároveň chtějí svému podnikání dodat nějaký výrazný prvek,“ řekl Hans Schep, generální manažer Ford Pro Europe. „Stále více zákazníků hledá vůz pro práci, ale zároveň i takový, který podpoří jejich životní styl ve volném čase. Náš nový model MS-RT je dokonalou odpovědí.“

Nový Ford Ranger MS-RT mohou zájemci již nyní objednávat u prodejců užitkových vozů Ford Pro. Dodávky budou zahájeny v druhé polovině roku 2024, přičemž cena na českém trhu startuje od 1 593 000 Kč bez DPH, respektive 1 927 530 Kč včetně daně.

Modernizovaný Ford Puma přijíždí s novou kabinou, ještě letos nabídne i elektrickou verzi

AutoMoto

Ford pracuje na dostupném elektromobilu, za vývojem stojí speciální tým

AutoMoto

Výběr článků

Načítám