Hlavní obsah

Ford Puma přijíždí ve sportovní variantě ST

Novinky, Milan Lažanský

Crossover Puma se představuje v nejvýkonnější variantě ST. Techniku přebírá od příbuzné Fiesty ST, nabídne 200 koní a samosvorný diferenciál.

Foto: Ford

Ford Puma ST.

Článek

Pryč jsou časy, kdy byl Ford Puma malým kupé, ani crossover se stejným jménem ale neztrácí sportovní směřování. Minimálně v nové variantě ST.

Zvenčí ji poznáte nejen díky speciálním odstínu laku Mean Green, silnou verzi prozradí i odlišné nárazníky, dvojitá koncovka výfuku či 19palcová kola. Uvnitř najdete sportovní sedadla Recaro, sportovní volant a odlišnou řadicí páku.

Přední kola skrze šestistupňovou manuální převodovku pohání zážehová patnáctistovka s turbodmychadlem. Tříválec má výkon 147 kW, 200 koní. Točivý moment dosahuje 320 Nm. Z nuly na 100 km/h to zabere 6,7 vteřiny, maximální rychlost činí 220 km/h.

První jízda s Fordem Puma: Do města i zatáček

Testy

V rámci sady Performance si lze objednat i samosvorný diferenciál Quaife. Podvozek je o 50 procent tužší než ve standardní variantě, má speciální odpružení s tlumiči Hitachi. Řízení má o 25 procent rychlejší převod, inženýři zapracovali i na brzdové soustavě s 325mm kotouči vpředu a 271mm vzadu.

Datum příchodu na trh ani cenu Ford zatím neoznámil.

Související témata:

Výběr článků

Načítám