Hlavní obsah

Ford prozradil parametry menšího z elektrických transitů

Po nedávné stručné premiéře Fordu E-Transit Custom, elektrické verze menšího transitu, značka s modrým oválem ve znaku přispěchala i s podrobnostmi ohledně pohonu.

Ford E-Transit CustomVideo: Ford

Článek

Zatímco velký transit už svou elektrickou verzi má, menší custom se uvedl v květnu. Tehdy však byl Ford skoupý na podrobnější data. Úplného představení jsme tak svědky nyní.

Víme, že od svých konvenčních sourozenců se liší trochu víc, než by se možná čekalo. Po designové stránce to je hlavně příď, kde vidíme největší novinky.

Zaujmou přední světlomety se zcela odlišným světelným podpisem, stejně jako svítící linka nad maskou. Chybějí také černé kusy plastu po stranách nárazníku, ovšem pod pravý světlomet přibyla nabíjecí zásuvka.

Ford Transit Custom vstupuje do světa elektromobilů

AutoMoto

Čtyřistavoltový akumulátor s využitelnou kapacitou 74 kWh využívá tytéž 82Ah akumulátorové články jako pick-up Ford F-150 Lightning. Mají o 12 % vyšší energetickou hustotu než články použité ve velkém E-Transitu.

Akumulátor umožňuje cílový dojezd až 380 km. Podle údajů Ford Pro to je více než čtyřnásobek denního dojezdu průměrného řidiče jednotunové dodávky. Upevnění akumulátoru přímo na karoserii podle automobilky zvyšuje odolnost a snižuje hmotnost vozu.

Zákazníci si mohou vybrat z motorů o výkonu 100 kilowattů nebo 160 kW, tedy 135 koní nebo 217 k, přičemž každý z nich nabízí točivý moment 415 Nm. Motor je namontován přímo na zadní podlahu vozidla, čímž odpadá potřeba speciálního pomocného rámu, a je otočen o 90 stupňů, aby se maximalizoval nákladový prostor a snížila hmotnost a složitost konstrukce.

Elektrický Ford F-150 umí být obří powerbankou. Dům zvládne napájet tři dny

AutoMoto

Díky výkonnému elektrickému pohonu utáhne novinka přívěs o hmotnosti až 2000 kg. Pro větší pohodlí lze na přání namontovat sklopné tažné zařízení.

Software také podporuje optimalizované strategie nabíjení – zobrazuje údaje specifické pro elektromobily, jako je průběh nabíjení, stav nabití a zbývající dojezd. Majitelé mohou také naprogramovat zahřátí nebo ochlazení akumulátoru i kabiny na dobu, kdy vůz stojí na nabíječce, aby se elektřina v akumulátoru šetřila pro vlastní pohon vozu.

E-Transit Custom je ostatně vůbec prvním elektromobilem, který k vytápění a chlazení kabiny využívá technologii tepelného čerpadla se vstřikováním par, jež je součástí standardní výbavy všech variant modelu.

Třífázová 11kW palubní nabíječka na střídavý proud je schopna plně dobít akumulátor za 7,8 hodiny. Vůz podporuje také stejnosměrné rychlonabíjení výkonem až 125 kW. Tímto způsobem lze akumulátor dobít z 15 na 80 % za 41 minut. Ford uvádí, že nový systém dosáhl při laboratorním testování rychlosti nabíjení odpovídající téměř 38 kilometrům dojezdu za pět minut.

Nový Ford Ranger má ceník pro český trh, přijíždí i se šestiválcem

AutoMoto

Stejně jako v E-Transitu, i zde je k dispozici systém palubního napájení, který prostřednictvím zásuvek v kabině a nákladovém prostoru dodává až 2,3 kW elektrické energie pro napájení nářadí, světel a jiných zařízení z vysokonapěťového akumulátoru vozidla, a to jak během jízdy, tak v místě výkonu práce.

Co se rozměrů a hmotností týká, jako skříňová dodávka nabízí E-Transit Custom Van objem nákladového prostoru od 5,8 do 9,0 m3, užitečné zatížení až 1100 kg a maximální délku nákladu 3450 mm.

K dispozici jsou také osobní karoserie Kombi a Kombi Van, všechny s možností volby krátkého nebo dlouhého rozvoru a nízké nebo vysoké střechy.

Všechny varianty bude vyrábět turecký závod v Yeniköy, který byl postaven v rámci již dříve oznámené investice ve výši dvou miliard eur (v přepočtu přibližně 49 mld. Kč). Výroba zde začne na podzim roku 2023, automobilka zatím nezveřejnila ceny novinky.

Související témata:

Výběr článků

Načítám