Článek
Blok motoru Focusu RS se vlivem cyklů zahřívání a chladnutí údajně zkroutí a motor tak za studena netěsní. Ford přiznává, že existuje problém s průnikem chladicí kapaliny do válců, ale příčinu neuvedl. Pracuje prý na řešení pro všechny zákazníky.
Majitelé popisují, že už ve zhruba 10 tisících najetých kilometrech se u některých aut po studeném startu objevuje hustý bílý dým z výfuku a vynechávání válců. To jsou symptomy průniku chladicí kapaliny do válců, který je většinou zapříčiněný vadným těsněním hlavy válců.
V případě Focusu ovšem ve chvíli, kdy se motor zahřeje na provozní teplotu, tyhle symptomy zmizí a motor běží normálně. To znamená, že těsnění samotné je v pořádku, když má motor problémy jen za studena. Průnik chladicí kapaliny do válců je totiž údajně zapříčiněn zkroucením bloku motoru, ne selháním těsnění mezi blokem a hlavou válců.
Zkroucení je za studena tak velké, že ho těsnění nedokáže „opravit” a do válců se tedy dostává chladicí kapalina. Když se ale motor zahřeje, plochy dosednou a spalovací komory jsou utěsněné, jak být mají. Údajně se opakovaným zahříváním a chladnutím motoru blok prostě zkroutí.
2,3l čtyřválec EcoBoost je známý z Fordu Mustang, kde se objevil dříve než ve Focusu RS, ovšem stejný motor to není. Ve Focusu RS má výkon 350 koní, o 33 více než v Mustangu EcoBoost, a tohle navýšení výkonu si vyžádalo použití jiné slitiny hliníku pro výrobu bloku. Mustangy těmito problémy netrpí.
Mluvčí Fordu pro Autocar uvedl, že automobilka „pracuje na opravě pro všechny zákazníky”, což by mohlo naznačovat, že se chystá svolávací akce a že se bude týkat i těch vozů, které problémy nevykazují. „Prozatím, pokud vozidlo projeví tyto symptomy, zákazníci by se měli obrátit na svého dealera kvůli prohlídce a záruční opravě,” dodal mluvčí.
Neuvedl ale žádnou příčinu problému; informace o zkroucení bloku výše pocházejí od majitelů nového Focusu RS. Ford problémy zákazníků samozřejmě řeší, ovšem řeší je často instalací nového motoru místo toho se zkrouceným blokem. A podle některých zdrojů se i u vyměněných motorů po nějakém čase problém s průnikem chladicí kapaliny do válců objeví znova.
Jaké bude ono „řešení pro všechny zákazníky”, na kterém Ford prý pracuje, se zatím nechme překvapit. Můžou všichni dostat nové motory, ale doufejme, že u nich napřed proběhne nějaká náprava situace, aby se blok opět záhy nezkroutil.